همشهری آنلاین: معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در ادامه سیاستهای خصمانه کشورش، به انگلیس، روسیه و سرزمینهای اشغالی سفر خواهد کرد تا درباره تحریمهای تهران و دمشق گفتگو کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است که کوهن در این سفر پنج روزه که از روز یکشنبه سوم ماه ژوئن آن را آغاز خواهد کرد با مقامهای بلندپایه اسرائیل، روسیه و انگلیس در خصوص اجرای تحریمهای آمریکا و جامعه بین المللی علیه ایران مذاکره خواهد کرد.

در این دیدارها کوهن گزارشی از تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران و سوریه به سبب مخالفت این کشورها با سیاستهای سلطه جویانه کاخ سفید ارائه خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، دیوید کوهن در حالی به مسکو سفر می کند که روز سه شنبه الکساندر لوکاشوویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن آمریکا به اخاذی علنی گفته بود در صورتی که تحریم‌های یکجانبه زیادی که آمریکا علیه ایران وضع می‌کند شرکت‌های روسی را نیز تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی را برای آنها بوجود آورد، ممکن است بر روابط روسیه با آمریکا "تأثیرات منفی جدی" بگذارد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، دیوید کوهن در دیدار خود با مقام های روسیه، انگلیس و اسرائیل توضیحاتی در خصوص تحریم تازه واشنگتن علیه بانک بین المللی اسلامی سوریه ارائه خواهد کرد. تحریم هایی که روز چهارشنبه علیه این بانک از سوی وزارت خزانه داری اعمال شد.

آمریکا این بانک را به دلیل انجام معاملات به نمایندگی از دو بانک تحریم شده سوری و لبنانی، در فهرست تحریمی خود قرار گرفته است. معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت که این اقدام با مسدود کردن ممرهای اصلی دور زدن تحریم ها، فشار اقتصادی بر سوریه را تشدید خواهد کرد.

کد خبر 172792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز