همشهری‌آنلاین: روسیه از حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی حمایت می‌کند و در تماس دایمی با تهران در رابطه با مساله هسته‌ای ایران است.

ahmadinejad putin

ین مطلب را ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز پنج شنبه در دیدار با محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران در پکن اظهار داشت.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روزهای 5 و 6 ژوئن برای بازدید دولتی در چین بسر می‌برد و روزهای 6 و 7 ژوئن در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای شرکت کرد.

به گزارش ریا نووستی پوتین گفت: ما همواره از حق ملت ایران برای داشتن فناوری‌های معاصر از جمله استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی حمایت کرده‌ایم. شما موضع ما را می‌دانید. ما پیروان بسیار پیگیر منع گسترش سلاح کشتار جمعی هستیم. اما ما همچنین مواضع شما و موضع تمام رهبری ایران را می‌دانیم که عبارت از آن است که ایران برای ساختن سلاح هسته‌ای کار نمی‌کند. ما همانا بر این امر تکیه داریم.

Russian President Vladimir Putin, right, and Iranian President Mahmoud Ahmadinejad

پوتین بخاطر دیدار با رییس جمهور ایران در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای و امکان بحث با وی در خصوص "تمام مجموعه مناسبات روسیه و ایران و در نظر گرفتن دور نماهای رشد این مناسبات" ابراز رضایت کرد.

پوتین گفت: فکر می‌کنم ما حداقل در یک عرصه، عرصه همکاری اقتصادی البته می‌توانیم بمراتب بیشتر از آنچه که تا بحال انجام داده‌ایم، انجام دهیم".

رییس جمهور روسیه در این رابطه تجربه موفق همکاری دو کشور در ساختن نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین امکانات گسترش تعامل دو کشور در رابطه با مسایل همکاری در خزر از جمله در جریان تدارک اجلاس‌های آینده سران کشورهای حاشیه خزر را یادآور شد.

پوتین گفت: مسایل حقوقی در خزر فعلا بطور کامل حل و فصل نشده اما هیچکس همچون کشورهای ساحلی در حل و فصل مسایل خزر ذینفع نیست.

کد خبر 173271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز