همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم،اصل غنی‌سازی برای جمهوری اسلامی ایران را اصلی ثابت خواند و گفت: هرگونه همکاری ایران با ۱+۵ در زمینه غنی‌سازی ۲۰ درصدی ؛منوط به همکاری و تعامل ۱+۵ با ایران و رفع تحریم‌هاست.

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مذاکرات مسکو در امتداد مذاکرات بغداد خواهد بود، افزود: بر اساس توافق صورت گرفته در بغداد قرار است محور مذاکرات مسکو از سوی معاونان دو طرف یعنی خانم اشمیت و آقای باقری مشخص شود.

منتخب مردم بروجرد در مجلس نهم، یادآور شد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از اجلاس بغداد نگذشته هنوز چارچوب و محورهای مذاکرات مشخص نشده است، واقعیت آن است که ابتدا باید پیش مذاکرات از سوی معاونان دو طرف شکل گیرد ولی تاکنون توافقی صورت نگرفته است.

 انتظار ملت ایران از ۱+۵ ؛ رعایت حق غنی‌سازی

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم، انتظار ملت ایران از ۱+۵ را رعایت حق غنی‌سازی خواند و گفت: همان طور که خانم آشتون در کنفرانس خبری بغداد بر حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از فناوری هسته‌ا‌ی و حق غنی‌سازی اورانیوم تاکید کرد، ملت ایران از ۱+۵ انتظار دارد که در مذاکرات مسکو نیز بر حق مسلم قانونی و بین‌المللی ملت ایران توجه داشته باشد.

 رفع تحریم ها، مهمترین دستور کار ۱+۵ در مذاکرات مسکو باشد

بروجردی ادامه داد: ضرورت دارد ۱+۵ برای اثبات حسن‌نیت خود در مذاکرات مسکو، قطعنامه‌هایی که در سازمان ملل و شورای امنیت علیه ایران صادر شده است را از دستور کار خارج کرده و شرایطی ایجاد کند که جمهوری اسلامی ایران بتواند به توافق نهایی با گروه ۱+۵ دست پیدا کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس هشتم،‌ با تاکید بر اینکه اصل موضوع غنی‌سازی برای جمهوری اسلامی ایران اصلی لایتغیر و ثابت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه غنی سازی بر اساس نیازها و به صورت مقطعی عمل می‌کند که نیاز فعلی کشورمان هم ۲۰ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه همکاری و مذاکره در زمینه غنی‌سازی منوط به میزان همکاری ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران است، ‌افزود: ۱+۵ باید اشتباهات گذشته خود را تصحیح کرده که در این مسیر اصلی‌ترین گام آن است که رفع تحریم‌ها را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم، ادامه داد: ۱+۵ باید شرایط تعامل طرفین را برای وصول به یک تفاهم بر اساس منافع متقابل فراهم کند.

 

 

کد خبر 172551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز