همشهری آنلاین: چهارمین دستگاه ناوگان حفاری خشکی شرکت ملی حفاری ایران در اجرای مرحله اول طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی در این موقعیت استقرار یافته است و به زودی عملیاتی می‌شود.

oil

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی شانا، معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در طرح های حفاری گفت: پیش از این دستگاه های حفاری 88، 65 و 37 فتح که در ردیف دستگاه های پیشرفته حفاری این شرکت است، در این موقعیت مستقر شده و در حال حفاری است.
محمدرضا تاکایدی با اشاره به این که تامین و استقرار 4 دستگاه حفاری در میدان آزادگان شمالی در برنامه این شرکت بوده است، گفت: شرکت ملی حفاری ایران در این مرحله حفاری 22 حلقه چاه توسعه ای را در این منطقه بر عهده دارد.
وی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران در سال های 1379 تا 1382 برای حفاری 6 حلقه چاه اکتشافی توصیفی در موقعیت میدان نفتی آزادگان اقدام کرده بود، افزود: پس از ارزیابی های کارشناسی و مطالعات تخصصی ، بار دیگر حفاری در این میدان از سال 1386 کلید خورد.
تاکایدی اظهار داشت : از سال 86 تاکنون 19 حلقه چاه توسعه ای در این میدان با ناوگان این شرکت حفاری و تکمیل شده است که با 6 حلقه چاه پیش گفته، شماره چاه های حفاری شده به 25 حلقه افزایش می یابد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری با اشاره به طرح تولید زودهنگام از این میدان نفتی گفت: در سال 86 ابتدا برای تبدیل چاه های اکتشافی توصیفی به تولیدی اقدام شد و سپس حفاری چاه های جدید در برنامه قرار گرفت. میدان نفتی آزادگان در استان خوزستان شامل دو بخش جنوبی و شمالی است که با مساحت حدود 900 کیلومتر مربع، در ردیف بزرگ ترین میدان های نفتی قرار دارد. تولید صیانتی از بخش جنوبی این میدان به همت متخصصان داخلی از سال 1386 و حفاری در بخش شمالی آن از خرداد 1390 آغاز شده است.
در فاز نخست بهره برداری از این میدان تولید روزانه 75 هزار بشکه نفت پیش بینی شده است.
میزان نفت در جای این میدان حدود 6 میلیارد و 500 میلیون بشکه برآورد می شود.

کد خبر 170832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز