همشهری آنلاین: دیپلمات‌های اروپایی پیش‌ از این اعلام کرده بودند که انگلیس در صدد آن است تا اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کند که ممنوعیت ارائه بیمه به تانکرهای حامل نفت ایران را به مدت شش ماه به تعویق بیندازد، چرا که این ممنوعیت آثار مخربی روی قیمت نفت خواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس گفت که لندن و پاریس در حال بررسی پیامدهای ممنوعیت بیمه تانکرهای حامل نفت ایران روی تجارت کشورهای جهان هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ویلیام هیگ» در پاسخ به پرسش نمایندگان پارلمان انگلیس درباره درخواست تعویق اجرای طرح ممنوعیت بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران، تایید کرد که اتحادیه اروپا در حال رایزنی درباره اجرای این طرح در اول ماه جولای یا زمانی بعد از آن است.

وی افزود: «علت این بحث‌ها افزایش نگرانی برخی کشورها از تاثیر این ممنوعیت بر روی تجارتشان است، به همین دلیل تلاش می‌کنیم تاثیرات این طرح را بررسی کنیم.»

هیگ ادامه داد: «فشارهای بیشتری را بر ایران اعمال کردیم اما باید مراقب عواقب شدیدتر این تحریم‌ها روی قیمت نفت و اقتصاد جهان باشیم.»

دیپلمات‌های اروپایی پیش‌ از این اعلام کرده بودند که انگلیس در صدد آن است تا اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کند که ممنوعیت ارائه بیمه به تانکرهای حامل نفت ایران را به مدت شش ماه به تعویق بیندازد، چرا که این ممنوعیت آثار مخربی روی قیمت نفت خواهد داشت.

اعمال ممنوعیت بر واردات نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، شرکت‌های بیمه را از پوشش‌دهی بیمه تانکرهای حامل نفت ایران در هر نقطه از جهان باز می‌دارد.

احتمال می‌رود این تحریم‌ها بر موسسات بیمه لندن تاثیر چشم‌گیری داشته باشد.

کد خبر 170764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز