مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: با هدف انجام عملیات تعمیر و نگهداری در برخی میادین نفتی، صادرات نفت ایران 20تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

این خبر را احمد قلعه‌بانی دیروز در مسکو پایتخت روسیه اعلام کرد. قلعه‌بانی همچنین در مورد ارتباط اتخاذ این تصمیم با اجرای تحریم نفتی اروپا علیه ایران از اول جولای (3 روز دیگر)گفت: شاید به لحاظ زمانی چنین ارتباطی وجود داشته باشد.به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در کنفرانس انرژی مسکو از اقدام ایران برای تعمیر و نگهداری برخی میادین نفتی خود خبر داد و تصریح کرد:

احتمال دارد میزان صادرات نفت ایران با افت 20تا 30درصدی روبه‌رو شود و علت این امر انجام عملیات تعمیرات و نگهداری در میادین بزرگ نفتی خواهد بود. البته رئیس شرکت ملی نفت ایران از برنامه بلندمدت برای افزایش صادرات نفت هم سخن گفته و در دهمین همایش نفت و گاز روسیه در مسکو گفته است: ایران قصد دارد تا سال 2015میلادی استخراج نفت را 28درصد افزایش داده و به سطح پنج میلیون و 122هزار بشکه برساند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته صادرات نفت باید از دو میلیون و 280هزار بشکه کنونی به بیش از سه میلیون بشکه در روز افزایش یابد که 65درصد تولید نفت را تشکیل خواهد داد. معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: ذخایر قابل استخراج نفت ایران 155میلیارد بشکه ارزیابی می‌شود.

توقف واردات از کره‌جنوبی

همزمان سفیر ایران در سئول با اشاره به تصمیم کره‌جنوبی برای توقف واردات نفت ایران هشدار داد که ایران نیز در اقدامی متقابل ممکن است به‌طور کامل واردات از این کشور را متوقف کند. به گزارش فارس، احمد معصومی‌فرد تأکید کرد: اقدام سئول در ممنوعیت واردات نفت ایران مانعی جدی در برابر صادرات کالاهای کره‌جنوبی به ایران است.

دو روز پیش دولت کره‌جنوبی در بیانیه‌ای رسمی از تعلیق واردات نفت این کشور از ایران خبر داد. قرار است این تصمیم از اول جولای و همزمان با تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران اجرایی شود.

کد خبر 175504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز