همشهری آنلاین: صالحی به موضوع تلاش دشمنان برای تغییر حاکمیت نظام اشاره کرد و گفت: آنها در این مورد سخت در اشتباه هستند زیرا مسوولان ما از خود مردم بوده و هزار فامیل نیستند لذا هرکه به روی کار بیاید باز هم همین رویه را خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با بی‌تاثیر خواندن تحریم‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب گفت: آینده‌ای روشن و تابنده در انتظار ملت ایران است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی روز دوشنبه در جریان صدمین سفر هیات دولت به خراسان رضوی در نشست شورای اداری شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: ما برای رسیدن به آینده روشن باید سه دوره برانگیختگی، بالندگی و فرهیختگی را طی کنیم.

وی اظهارداشت: دوره برانگیختگی ما از زمان مشروطه آغاز و در انقلاب اسلامی تجلی یافته است.

به گفته صالحی ما در این ۳۳ سال که از نقلاب می‌گذرد نیز در دوران بالندگی بوده و باید برای رسیدن به دوره فرهیختگی صبر، تحمل و تلاش بسیاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به دوران فرهیختگی حدود دو الی سه نسل زمان لازم است، بیان کرد: اگر صبر پیشه کنیم نسلهای آینده طعم شیرین تابندگی نظام را خواهند چشید.

صالحی در ادامه به وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر روزی کشور ما برای ساخت یک لوله خمپاره انداز محتاج دیگران بود و یا اگر کل دانشجویان ما به ۱۷۵ هزار نفر می‌رسید، امروز به لطف خداوند و برکت اسلام و با تلاش امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و ملت، کشور در دنیا به عزت و اقتدار رسیده است.

وی تحصیل چهار میلیون دانشجو در کشور، وجود دانشگاه در همه استان‌ها، پیشرفت‌های حوزه هوا و فضا، تجهیزات دریایی و دستیابی به دانش انرژی صلح آمیز هسته‌ای، احداث قریب به ۲۰۰ هزار کیلومتر لوله کشی گاز و غیره را بخشی از افتخارات این نظام، انقلاب و مردم دانست که در سایه ایمان به خدا و همدلی مردم و مسوولان محقق شده است.

صالحی با بیان اینکه تحریم دشمنان خاص امروز نبوده و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون وجود داشته است، بیان کرد: انقلاب اسلامی به همگان ثابت کرد که دین می‌تواند عامل محرک انسان‌ها بوده و آن‌ها را به رشد و کمال برساند و این مهم باعث هراس دشمنان شده است.

وی همچنین به موضوع تلاش دشمنان برای تغییر حاکمیت نظام اشاره کرد و گفت: آن‌ها در این مورد سخت در اشتباه هستند زیرا مسوولان ما از خود مردم بوده و هزار فامیل نیستند لذا هرکه به روی کار بیاید باز هم همین رویه را خواهد داشت.

صالحی خدمت به مردم را افتخاری برای دولتمردان ذکر کرد و ادامه داد: ما امروز با تکیه بر اقتدار، عزت و قدرت شما ملت در عرصه‌های بین المللی حاضر شده و سخن می‌گوییم و این نعمت بزرگی است که باید از خداوند به دلیل این موهبت سپاسگزاری کرد.

وی گفت: این برای مردم ما افتخار بزرگی است که امروز استکبار و ظالمان در هر نشست خود اولین مسئله‌ای را که عنوان می‌کنند در رابطه با ایران است در حالی که ما قصد آسیب به هیچ کشوری را نداشته و مشکلی برای هیچ کس ایجاد نکرده‌ایم.

صالحی افزود: کاری که ما انجام داده‌ایم و دشمنان را به عکس العمل مواجه ساخته است رواج فکری به نام اسلام است و این عامل دشمنی استکبار بوده و می‌خواهند جلوی این مهم را بگیرند زیرا امروز کشور‌هایی چون مصر، تونس، بحرین و غیره از این رواج فکری استفاده کرده و الگو برداری می‌کنند.

کد خبر 170569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز