همشهری آنلاین: تلاش دشمن این است که نسخه‌ای از اسلام پاستوریزه شده را ارائه دهد که محتوای آن خالی از هرگونه مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی در راه آرمان‌های مقدس و الهی باشد.

دومین یادواره دو تن از سرداران شهید نیروی دریایی سپاه با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش سپاه نیوز سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه ایثار و شهادت در اصول اعتقادی ادیان توحیدی، اظهار داشت: دشمن با هدف قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت به جنگ با اصل دین برخاسته است.

وی افزود: عاملی که همواره مسیر باطل زیاده خواهان و مستکبران را سد کرده و آنها را ناکام گذاشته، مجاهدت، ایثار و شهادت در راه حق بوده است.

فدوی در ادامه گفت: سراسر زندگی مصلحان، انبیای الهی و ائمه معصومین علیهم السلام که برای تحقق و اعتلای حق و بسط و گسترش ایمان و معنویت سپری شد، سرشار از ایثار و فداکاری و مجاهدت بوده است. اکثر این موحدان و مصلحان در راه مبارزه با باطل تا مرز شهادت پیش رفتند و شهد شهادت نوشیدند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از پایبندی و ایستادگی ما بر پایه فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت شکست‌های سنگینی متحمل شده است و لذا در صدد از بین بردن این فرهنگ و این پایبندی است. دشمن بدون این که درک درستی از عمق اعتقادات دینی مردم داشته باشد، تصور می‌کند که می‌تواند گذشت، ایثار، مجاهدت و شهادت که ریشه در جان این مردم دارد را از بین ببرد.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تصریح کرد: تلاش دشمن این است که نسخه‌ای از اسلام پاستوریزه شده را ارائه دهد که محتوای آن خالی از هرگونه مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی در راه آرمان‌های مقدس و الهی باشد. اسلام منهای جهاد، اسلامی منهای شهادت و ایثار و اسلام منهای مجاهدت، اسلام خالی شده از محتوا و ارزش است.

فدوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهدا با شهادتشان به بهترین و بالاترین وجهی به تکلیف و رسالت الهی خود عمل کردند. در شرایطی که خصومت ورزی دشمنان ابعاد مختلف و تازه ای به خود گرفته است، مسؤلیت نیروهای معتقد و با ایمان، از هر زمان دیگری بیشتر و حساس‌تر است.

این مراسم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رئیسی دو تن از سرداران شهید درگیری مستقیم با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد که در سال 1367 و در جریان حمله نیروهای آمریکایی به سکوهای نفتی واقع در خلیج فارس جانانه جنگیدند و ایستادگی کردند و به فیض شهادت دست یافتند.

کد خبر 167154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز