همشهری آنلاین: ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که کم‌تر از دو ماه پیش به آمریکا رفته بود، بار دیگر در سفری به واشنگتن، با لئون پانتا، همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از رادیو فرانسه با اعلام این خبر گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا موضوع این گفت‌وگو را بررسی توان نظامی اسراییل (رژیم صهیونیستی) و ایران اعلام کرد.

در این دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با خطر دانستن ایران مدعی شد که خطر ایران را باید جدی گرفت.

در اطلاعیه‌ای که توسط وزارت دفاع آمریکا در این باره منتشر شد، آمده است که باراک و پانتا از جمله درباره توان نظامی ایران و سوریه و تاثیر "بهار عربی" تبادل نظر کردند.

این گزارش حاکی است:‌ به نظر می‌رسد واشنگتن می‌خواهد حداقل فعلا جلو حمله نظامی احتمالی به ایران را بگیرد تا فرصت بیش‌تری به تلاش‌های سیاسی بدهد.

ایهود باراک در ماه فوریه گذشته نیز به واشنگتن رفته بود. اما در فاصله این دو سفر، مذاکرات ایران با گروه ١+٥ در استانبول انجام شد و تا اندازه‌ای موقعیت را تغییر داد.

ینا بر این گزارش، مذاکرات استانبول از سوی آمریکا و دیگر اعضای 1+5 و ایران مثبت ارزیابی شد ولی در عوض نارضایتی اسراییل (رژیم صهیونیستی) را به همراه داشت که نگران است که روند این مذاکرات وقت بیش‌تری به ایران بدهد.

این گزارش حاکی است که لئون پانتا و ایهود باراک بعد از این گفت‌وگوها، در مراسم یادبود "هولوکاست" که در ساختمان پنتاگون برگزار شد، شرکت کردند. بنیامین نتانیاهو نیز در تل آویو در سخنانی در باره "هولوکاست"، ایران را خطر خواند و در اظهاراتی بی‌اساس ادعا کرد: "کسانی که نمی‌خواهند خطر ایران را ببینند، از "هولوکاست" عبرت نگرفته‌اند.

کد خبر 167119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز