همشهری آنلاین: مجلس که روز گذشته ‌بند مربوط به اعطای مجوز به دستگاه‌های اجرایی برای افتتاح حساب در بانک‌ها و موسسات غیردولتی را تصویب کرده بود، امروز این بند را حذف کرد.

فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 1391 کل کشور را ادامه دادند و با حذف جزء 2 از بند 4 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

این جزء روز گذشته به تصویب وکلای ملت رسیده بود اما در جلسه صبح امروز مجلس علی لاریجانی رئیس مجلس در سخنانی گفت: این جزء خلاف قانون برنامه پنجم توسعه و نیازمند دو سوم آرای وکلای ملت است از این رو باید این جزء به رای نمایندگان گذاشته شود و برای تصویب به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد.

سپس وکلای ملت با 77 رای موافق، 69 رای مخالف و 30 رای ممتنع از 216 نماینده حاضر در جلسه با اصل این ماده مخالفت کردند و با 119 رای موافق 29 رای مخالف 4 رای ممتنع از 215 نماینده حاضر در جلسه به حذف جزء مذکور رای دادند.

در جزء 2 از بند 4 ماده واحده آمده است: به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌شود در صورت ضرورت با رعایت ماده 76 قانون محاسبات عمومی کشور با تایید خزانه‌داری کل کشور و تصویب هیئت وزیران نسبت به افتتاح حساب در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری غیردولتی دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام کنند.

 

کد خبر 170496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز