همشهری آنلاین: مجلس، سازمان تأمین‌اجتماعی را مجاز کرد به از کارافتادگانی که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنان را پرداخت کند.

فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) و در ادامه رسیدگی بخش هزینه‌های لایحه بودجه 1391 کل کشور در بندهای الحاقی این لایحه، بند الحاقی 23 و 24 را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مجاز شد به افرادی که حداقل 10سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و به سن 60سال برای مردان و 55سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده 91 قانون تأمین‌اجتماعی مصوب سوم تیرماه 1354 و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نیز شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنان را پرداخت کند.

مجلس مقرر کرد، افرادی که کمتر از 10سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند بتوانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا 10سال به نرخ جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند.

خانه ملتی‌ها مصوب کردند که آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور حداکثر ظرف سه ماه به تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد.

بهارستان نشینان در مصوبه دیگری نیز مقرر کردند که کارکنان شاغل در شهرهای زیر 12هزار نفر جمعیت دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از امتیازات کارکنان شاغل در روستاهای همان شهرستان‌ها برخوردارند.

کد خبر 170784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز