همشهری آنلاین: گئورگ وارطان نماینده ارامنه شمال، از هیات رئیسه مجلس خواست که بحث معافیت پرداخت هزینه‌های مصرفی اماکن مذهبی اقلیتهای دینی شناخته شده در قانون اساسی را در لایحه بودجه لحاظ کند.

مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی مواد هزینه ای لایحه بودجه ادامه داد. در بحث های امروز موضوع معافیتهای برخی دستگاهها و اشخاص از پرداخت هزینه های جاری مطرح شد.

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی معاف شدند.

مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی علاوه بر معافیت از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، از عوارض شهرداری‌ها و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک بار در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معاف شدند.

احتمال رایگان‌شدن هزینه‌های مصرفی حق انشعاب‌ها در اماکن مذهبی اقلیتها

نماینده‌ی مردم ارامنه شمال در تذکری خواستار معافیت پرداخت حق انشعاب، برق، آب و گاز برای اماکن مقدس مربوط به اقلیتهای دینی در ذیل بند الحاقی 28 لایحه بودجه شد.

به گزارش ایسنا، گیورک وارطان، در تذکری آیین‌نامه‌ای در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه 91 در بخش درآمدی در صحن علنی امروز گفت: پس از تصویب بند الحاقی 28 لایحه بودجه در مورد رایگان شدن هزینه‌های مصرف حق انشعاب برق، آب و گاز برای مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها سوء تفاهمی برای ما نمایندگان اقلیتهای دینی ایجاد شده است.

وی در ادامه توضیح داد: در دوران پس از انقلاب همواره کلمه‌ی اسلام به معنای تسلیم در برابر خدا تعریف شده است و مسجد و اماکن مقدس نیز جایی برای پرستش خدا بوده. اما ظاهرا این موضوع در بند الحاقی ماده 28 در مورد اماکن مقدس مربوط به اقلیت‌های دینی که نامشان در قانون اساسی آمده، لحاظ نشده است.

نماینده‌ی مردم ارامنه شمال با بیان این که بحث هزینه‌های مصرفی حق انشعاب برق و آب و گاز برای مساجد باید در مورد اماکن دینی اقلیت‌ها نیز لحاظ شود، افزود: ما نمایندگان اقلیتهای دینی این موضوع را به صورت شفاهی از اعضای کمیسیون درخواست کردیم که آنها نیز قول مساعد برای طرح آن در کمیسیون دادند اما انگار این قید از قلم افتاده است.

وارطان از هیات رئیسه مجلس خواستار شد که بحث معافیت پرداخت هزینه‌های مصرفی اماکن مذهبی اقلیتهای دینی شناخته شده در قانون اساسی را در لایحه بودجه لحاظ کند.

وی افزود: پیروان ادیان ابراهیمی برای دفاع از ایران، جانشان را برای حفظ تمامیت ارضی هزینه می‌کنند از این رو فکر نمی‌کنم که کسی مخالفتی با اضافه کردن اماکن دینی مقدس در این بند باشند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر ضمن درخواست از کمیسیون تلفیق برای رسیدگی به این موضوع گفت: مطمئنا کلمه‌ی اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی در این بند از قلم افتاده است . از این رو از کمیسیون و دولت درخواست دارم که این موضوع را بررسی کنند تا راهی برای اصلاح آن پیدا نمایند.

 قبل از این تذکر ، نمایندگان بند الحاقی 28 را تصویب کرده بودند که هزینه‌ی مصرفی حق انشعاب برق و آب و گاز برای مساجد و حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها رایگان شود.

 

 

کد خبر 170372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز