همشهری آنلاین: بحث‌های جنجالی که روز گذشته مجلس را برای دقایقی متشنج کرد، به جلسه عصر امروز مجلس نیز کشیده شد.

فارس نوشت: عبدالله کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی عصر امروز مجلس در تذکری آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده 77 آیین‌نامه و در اعتراض به سخنان روز گذشته حسینی دولت‌آبادی نماینده مردم شاهین‌شهر اظهار داشت: در جلسه علنی روز گذشته آقای دولت‌آبادی سخنانی درباره خوزستان گفتند درحالی که نمایندگان این استان نه پیشنهاددهنده درباره تغییر محل برگزاری اجلاس سران بودند و نه در این باره حرفی زدند.

وی افزود: در استان خوزستان روزانه 3 میلیون بشکه نفت تولید می‌شود بعد حالا که به این استان توجهی ندارند و می‌خواهند اجلاس را در اصفهان برگزار کنند، پای استان خوزستان را وسط می‌کشند و به ما توهین می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در 8 سال جنگ تحمیلی تمام مردم ایران از کشور دفاع کردند چراکه پای تمامیت ارضی ایران در میان بود، همه رزمندگان به خاطر ایران جانفشانی کردند اما هر زمان که اتفاقی می‌افتد مردم استان‌های دیگر می‌گویند ما از خوزستان دفاع کردیم درحالی که آن زمان بحث تمامیت ارضی کشورمان مطرح بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کعبی گفت: همه مردم ایران در دفاع مقدس با یک دل و یک حس مشترک از کشور دفاع کردند و بحث قومی و منطقه‌ای نیز مطرح نبود.

وی افزود: فکر هم نمی‌کنم آقای دولت‌آبادی چنین قصدی از سخنانش داشته باشد، لذا از شما دوستان می‌خواهم در روزهای آخر مجلس هشتم صمیمت خود را حفظ کنید.

کد خبر 170780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز