گروه اقتصادی - رضا کربلایی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی هزینه‌کرد منابع بودجه‌ای دولت در سال‌جاری، سیاست‌های حمایتی از زندانیان، بیمه‌شدگان و مددجویان را تعیین کردند تا حمایت از اقشار آسیب‌پذیر شفاف‌تر انجام شود.

به گزارش همشهری، براساس تصمیم مجلس، امسال سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی موظف شدند 60 درصد صورت‌حساب‌های ارسالی از سوی موسسات و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های تحت قرارداد را قبل از رسیدگی حداکثر ظرف مهلت 2هفته به‌عنوان علی‌الحساب به این مراکز پرداخت کنند و باقی مطالبات مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد حداکثر تا 3ماه پس از تحویل اسناد مربوط باید به حساب تعیین شده واریز شود.

همچنین وکلای مرد مصوبه‌ای در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه گذراندند که براساس آن مجتمع‌های صنعتی برای مددجویان زندان‌ها ایجاد می‌شود. نمایندگان مجلس، منابع تحت پوشش قراردادن افراد پشت نوبتی در کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را مشخص کردند. مجلس با این تصمیم به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور اجازه داد از محل منابعی که به‌علت توانمند شدن کسانی که از تحت پوشش خارج می‌شوند حاصل می‌شود برای تحت پوشش قراردادن افراد پشت نوبتی کمیته امداد و بهزیستی هزینه کنند.

کد خبر 170813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز