شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: اوایل هر سال که بودجه‌های هر بخش تصویب می‌شود مسئولان از بودجه‌هایی که کم است و دیر تحقق پیدا می‌کند خبر می‌دهند.

برای بودجه‌ای که در سال گذشته برای بخش پیشگیری از مواد‌مخدر تصویب شد نیز چنین اتفاقی افتاد. ستاد مبارزه با مواد‌مخدر سال‌هاست که بودجه مورد نیازش در بخش پیشگیری را چیزی حدود 130 میلیارد تومان اعلام می‌کند ولی در نهایت حدود یک‌ ششم آن را تصویب می‌کنند و نصف مبلغ تصویب شده پرداخت می‌شود.

حمید صرامی، مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با تشریح هزینه‌های صرف شده برای پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته گفت: در نخستین سال از اجرای برنامه پنجم توسعه مبلغ پیشنهادی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه 133 میلیارد تومان اعلام شد. این مبلغ در بودجه سال 90 توسط نمایندگان مجلس به 22 میلیارد تومان کاهش یافت و از این مبلغ تنها 10 میلیارد تومان آن پرداخت شد. قرار بود با 133 میلیارد تومان 13 سیاست، 5 راهبرد، 9 برنامه ملی و 53 پروژه اجرایی شود ولی تمامی این برنامه‌ها با 10 میلیارد تومان تنها در وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، بهزیستی، صدا و سیما و بسیج هزینه شد.

در سال گذشته از سوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به آموزش و پرورش داده شد، خود وزارتخانه هم 2 میلیارد تومان کمک کرد. 2 میلیارد تومان به بهزیستی دادیم. به صدا و سیما در سال گذشته 2.6 میلیارد تومان پرداخت شد که نتیجه آن 93 هزار دقیقه برنامه سیما و 120 هزار دقیقه برنامه رادیویی بود. بسیج هم با دریافت یک میلیارد تومان توانست نمایشگاه‌های سیار ایجاد و برای والدین کلاس‌های پیشگیری برگزار کند.

به گزارش مهر، صرامی گفت: تاکید ما 133 میلیارد تومان است و اگر این اعتبار کاهش یابد افراد کمتری تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند. سال گذشته قرار بود 8 درصد و امسال هم 8 درصد شهروندان کشور تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد قرار بگیرند.

براساس سند جامع پیشگیری از اعتیاد 40 درصد ایرانیان در سال 94 باید تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند اما به گفته صرامی اگر بودجه 133 میلیارد تومانی تحقق پیدا نکند برنامه‌های پیشگیری تحقق پیدا نخواهد کرد. وی گفت: حدود 9 ماه است که این سند به دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد‌مخدر (وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت ارشاد، سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها، صدا و سیما، کمیته امداد، وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی) به دستور رئیس‌جمهور ابلاغ شده و در سطح استان‌ها هم این سند به‌صورت کامل تدوین شده است.

وی در پایان گفت که دستگاه‌های کم‌کار را به رئیس‌جمهور معرفی خواهند کرد؛ کاری که سال‌هاست انجام می‌شود و نتیجه مطلوبی که منجر به افزایش کارایی آنها بشود، به‌دست نمی‌آید.

کد خبر 171144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز