همشهری آنلاین: در حالیکه عضو شورای اسلامی شهر تهران از سخنرانی برخی از مسئولان دولتی پس از وقوع سیلاب در مترو و ایجاد التهاب برای بالا بردن استرس در جامعه گلایه کرد معاون استانداری گفت: تا پایان عملیات لایروبی، آب‌کشی و تعمیرات خط 4 مترو سکوت می‌کنیم تا شهرداری به اقدامات خود در این خط عمل کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا دبیر در جلسه امروز شورای شهر با بیان این مطلب افزود: طبق قانون در همه شهرهای ایران، استاندار مسئول ستاد بحران است اما قانون، تهران را از این مسئله مستثنی کرده و شهردار به عنوان رئیس ستاد بحران معرفی شده است.

وی افزود: در زمان حادثه برخی دوستان به جای انجام دادن مصاحبه باید کمک می‌کردند. آنها تنها یک لحظه تصور می‌کردند که زن و فرزند و خانواده خودشان هم سوار بر قطار مترو هستند.

دبیر با تاکید بر اینکه پیشگیری مسئله بسیار مهمی است اظهار داشت: در زمان بحران همه کمک می‌کنند، نه اینکه بحث‌هایی مطرح شود که استرس جامعه را بالا ببرد.

وی ادامه داد: همدلی در این شرایط بسیار مهم است، یک نفر مثل آقای پرورش مدیرعامل آب و فاضلاب تهران 48 ساعت بیدار می‌ماند و پای کار است اما بعضی‌ها صحبت‌های دیگری می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ادامه داد: وقتی اتفاقی رخ می‌دهد استرس و نگرانی در جامعه ایجاد می‌شود، خانواده‌هایی که منزل مسکونی‌شان در آن محدوده تخلیه می‌شد نگرانی بسیاری داشتند در این میان مهم است که یک مسئول وقتی حرف می‌زند بداند چه چیزی عنوان می‌کند، آیا صحبت‌هایش مردم را آرام می‌کند یا استرس آنها را افزایش می‌دهد.

دبیر با تاکید بر اینکه طبق قانون مشخص شده که در زمان وقوع بحران چه کسی سخن بگوید گفت: شورای شهر و شورای عالی استان‌ها باید این مسئله را پیگیری کند.

اما از سویی دیگر، معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه تا راه‌اندازی ایستگاه‌های آب گرفته مترو خط 4 مترو سکوت می‌کنم، گفت: کارگروه ویژه حادثه سیلاب مترو پنج‌شنبه تشکیل نمی‌شود.

محمدرضا محمودی درباره بررسی حادثه سیلاب مترو به فارس گفت: تا پایان عملیات لایروبی، آب‌کشی و تعمیرات خط 4 مترو سکوت می‌کنیم تا شهرداری به اقدامات خود در این خط عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه حادثه سیلاب مترو پنج‌شنبه تشکیل نمی‌شود افزود: این کارگروه با حضور مسئولان شهرداری و استانداری امروز تشکیل می‌شود.

کد خبر 167780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز