گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری تهران، ضمن مهار سیلاب در خط 4 مترو، آب واردشده به ایستگاه متروی میدان آزادی تخلیه شد و عملیات تخلیه آب در 2 ایستگاه دیگر ادامه دارد.

مترو

علی‌محمد قلی‌ها با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی بارش بی‌سابقه باران که منجر به طغیان رودخانه در مسیر تهران - کرج و ورود آب به خط 4 شبکه مترو شد، تلاش مستمر و بی‌وقفه کارکنان و مسئولان شهرداری برای کنترل و مهار آب رودخانه و تخلیه تونل‌های مترو از سیلاب از روز یکشنبه آغاز شد که خوشبختانه ضمن مهار سیلاب، آب وارد شده به ایستگاه میدان آزادی تخلیه شد و عملیات تخلیه آب در 2 ایستگاه دیگر با سرعت در حال انجام است. وی با تاکید براینکه در تلاشیم تا هرچه سریع‌تر آب واردشده به شبکه مترو را تخلیه کنیم تا خسارات بیشتری وارد نشود، گفت: پس از تخلیه کامل آب از شبکه مترو، ارزیابی خسارت‌های وارده صورت می‌گیرد.

محمدقلی‌ها همچنین از همکاری خودجوش برخی سازمان‌های خدمات رسان مانند سازمان آب، برق و شرکت نفت با شهرداری تهران قدردانی کرد. همچنین رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز اعلام کرد: عملیات تخلیه آب ایستگاه‌ها به سرعت ادامه دارد و زمان دقیق تخلیه آب ایستگاه‌های مترو هنوز مشخص نیست. عزیزالله رجب‌زاده با بیان این خبر گفت: بعد از خالی شدن آب داخل تونل‌ها، مترو را ایمن‌سازی‌ کرده و دوباره مسیر برای تردد شهروندان آماده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حجم فراوان آبی که وارد ایستگاه‌ها شده افزود: آب داخل کانال حدود 4 متر عمق داشته است. این در حالی است که به گفته شهردار منطقه 9، اهالی 2 ساختمان از 3 ساختمان تخلیه شده در ضلع جنوبی ایستگاه استاد معین به محل سکونت خود بازگشته‌اند. نصرالله آبادیان با بیان این مطلب افزود: از 3 شب پیش به‌دلیل جلوگیری از آسیب به مردم، 3 ساختمان در اطراف ایستگاه استاد معین، نزدیک میدان آزادی، تخلیه شده که از شب گذشته اهالی 2 ساختمان به منازل خود بازگشتند. وی اظهار داشت:

اهالی یک ساختمان باقیمانده در هتل نزدیک محل سکونتشان مستقر شده‌اند تا پس از اطمینان شهرداری از امن بودن خانه، آنها نیز به کاشانه شان برگردند. وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران منطقه به همت معاونت فنی و عمرانی در یک اقدام مناسب، از جلوی ایستگاه متروی استاد معین تا میدان آزادی به متراژ 500 متر لوله‌گذاری کرده تا حجم آب بیشتری از داخل مترو تخلیه شود و موجب آبگرفتگی خیابان آزادی نشود.

شهردار منطقه 9 از همکاری آتش‌نشانی، اداره آب و فاضلاب و دیگر ادارات در این راستا خبر داد و تاکید کرد: اکثر معاونت‌های شهرداری منطقه با نیروهای خود، به‌صورت شبانه‌روزی در محل حاضر بوده و مشغول خدمت رسانی هستند.

کد خبر 166797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز