همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت : پس از بارش باران و تگرگ به عنوان یک پدیده طبیعی در روز یکشنبه و ورود آب به خط 4 متروی تهران برخی از افراد سیلاب های سیاسی تندتری را در این باره به راه انداختند که همه آنها غیر مسئولانه بود و این در حالی است که خودشان حتی در محل حادثه حضور نیافتند.

تهران - خط 4 مترو

علی قلی‌ها در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: روز یکشنبه براثر بارش شدید باران، رودخانه میان رود که در مسیر تهران-کرج واقع شده طغیان کرد و موجب شکستن بخشی از دیوارهای این رودخانه و در پی آن سیلاب وارد ایستگاه "ارم سبز" که هم اکنون در حال ساخت است، شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری تهران برای تخلیه آب از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه با نظارت مستمر دکتر قالیباف، شهردار تهران و حضور شخص وی در محل حادثه آغاز شد، اظهار داشت: اقدامات لازم در این باره انجام شد و ضمن مهار سیلاب در خط 4 مترو، آب وارد شده به ایستگاه مترو میدان آزادی تخلیه شد و عملیات تخلیه آب در دو ایستگاه دیگر ادامه دارد.

قلی‌ها گفت: اما متاسفانه با این وجود برخی از افراد به جای همکاری برای حل این مشکل، شروع به اظهارات غیرمسئولانه‌ای کردند که نمونه آن معاون عمرانی استاندار تهران بود که حتی تلفن مسئولان مترو را نیز پاسخ نمی‌داد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: باید از ایشان پرسید که در زمان وقوع حادثه کجا بودند و چرا حتی محل دقیق حادثه را نمی‌دانستند.

وی این دسته از اظهار نظرها را بد اخلاقی‌های سیاسی دانست و گفت: قطعا مسئولان استانداری باید نسبت به این اظهار نظرهای غیرمسئولانه و بد اخلاقی‌های سیاسی در مراجع ذی صلاح پاسخگو باشند و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم چرا که برخی می‌خواهند در مردم احساس ناامنی را ایجاد کنند.

همچنین مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با تهران سما نیز با اشاره به آماده باش کامل نیروهای شهرداری گفت: در مشکلی که برای بخشی از خط 4 متروی تهران ایجاد شد بیش از 20 هزار نیروی انسانی فعال هستند و 500 هزار متر مکعب آب جمع شده در کانال‌های این مسیر در حال تخلیه است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته، معاون عمران استاندار تهران در انتقادی شدید عنوان کرده بود که "خسارت‌های ناشی از بارندگی روز گذشته تهران بیش از صدها میلیارد تومان است و کاش می‌شد شهردار تهران برخی از مدیران بی‌کفایتش را عزل می‌کرد تا مردم دلشان کمی راضی شود.

اما محمد رضا محمودی هیچ سخنی از خسارات وارد شده با باغات و محصولات کشاورزی استان نیاورده و گفته بود: تاکنون گزارشی در این باره به استانداری ارائه نشده است؛ این سخنان معاون استاندار در حالی است که هیچ یک از مسئولان آن پس از بارش باران، اقدام خاصی برای حل مشکلات و خسارات وارد شده نداشتند.

کد خبر 166686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز