همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از بازگشایی دوباره خط ۴ مترو تا پایان این هفته خبر داد و گفت: برخلاف عقیده برخی که معتقد بودند جبران خسارت‌های سیلاب و ساماندهی خط ۴ مترو حداقل دو سال زمان می‌برد و صدها هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد، شهرداری تهران بازسازی و بازگشایی این خط را در کمترین زمان ممکن به پایان می‌رساند.

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: در هفته گذشته تا جمعه آب را به طور کامل تخلیه کردیم و سپس جمع آوری ضایعات و لایروبی آغاز شد که در شب گذشته در سه ایستگاه آن را جمع آوری کردیم و هم اکنون در حال آماده کردن این خط مترو برای بازگشایی مجدد هستیم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون متر مکعب آب وارد خط 4 مترو شده است، اظهار داشت: خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم اما اگر آب جلوتر می‌رفت، قطعا یک فاجعه انسانی برای ساکنان شهرک اکباتان رخ می‌داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ساماندهی امور به حدی بود که بیش از هزار مسافر مترو در عرض سه دقیقه از آنجا خارج شدند و حتی کسی زخمی نشد.

تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت نگهداری رودخانه‌ها با چه ارگانی است به همشهری آنلاین گفت: طبق قانون دولت این مسئولیت را به عهده دارد که اگر وظیفه خود را انجام می‌دادند این اتفاق رخ نمی‌داد.

کد خبر 167537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز