گروه شهری: جدیدترین خبرهای خط 4 متروی تهران که هفته گذشته به‌دلیل سیلاب کانال میانرود مسدود شده بود از آن حکایت دارد که این مسیر به‌طور کامل از آب تخلیه شده و آماده‌سازی‌ آن آغاز شده است.

معاون ترافیک شهردار تهران روز گذشته در جلسه شورای این معاونت از تخلیه کامل آب رودخانه میانرود و آغاز آماده‌سازی ایستگاه‌های متروی آزادی و حبیب‌اللهی خبر داد. سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با تخلیه آب به‌صورت کامل از ایستگاه متروی استاد معین، کار آماده‌سازی این ایستگاه نیز از امروز شروع می‌شود. وی با اشاره به ریزش دیواره رودخانه میانرود، به‌عنوان دلیل اصلی این حادثه، اظهار کرد: به این ترتیب یک میلیون متر مکعب آب به همراه گل و لای و سنگ و ماسه بستر این رودخانه وارد خط 4 مترو شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه جریان ورودی آب مترو نیز به ایستگاه متروی اکباتان کاملاً مهار شده، تصریح کرد: شب گذشته یک هزار و 500 کارگر به‌منظور جمع‌آوری گل و لای باقیمانده در خط4 مترو مشغول به کار بودند. وی با ابراز تأسف از برخی جو‌سازی‌‌ها و دروغ پراکنی‌ها، اضافه کرد: متأسفانه بعضی افراد و دستگاه‌ها نه تنها کمکی به مردم و مسئولان شهری نکردند بلکه با بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی سعی در وارونه جلوه دادن حقایق داشتند. تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه با تخلیه کامل آب و پاکسازی گل‌و‌لای خط 4 مترو کار اصلی ما از امروز آغاز شده، گفت: در این مرحله با حداکثر توان و در حداقل زمان باید نسبت به آماده‌سازی این خط و ایستگاه‌های آن اقدام کنیم.

معاون شهردار تهران در پایان با تعیین مدیر اجرایی برای هر ایستگاه‌ و ابلاغ مسئولیت هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش این معاونت در آماده‌سازی‌ خط 4 خاطرنشان کرد: با تأکید شهردار تهران حداکثر اهتمام و مساعی خود را به کار گرفته‌ایم تا در نخستین فرصت ممکن این خط مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سخنان معاون استاندار رد شد

همچنین روز گذشته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها با اشاره به برخی اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر واردشدن بیش از 200میلیارد تومان خسارت به متروی تهران گفت: مگر ساخت هر تونل چقدر هزینه برده که با واردشدن آب به داخل3 ایستگاه 100 تا 200 میلیارد تومان خسارت دیده باشد؟

علی محمد قلی‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: قبلا برخی مسئولان دولتی اعلام کرده بودند که مترو هزاران میلیارد تومان خسارت دیده ولی حرف خود را اصلاح کردند. وی با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار تاکنون قبول نمی‌کرد از شهرداری با وی تماس گرفته‌اند، گفت: ولی امروز اعلام کرد که مدیرعامل مترو تماس گرفته ولی ایشان در حدی نیستند که بنده پاسخ آنها را بدهم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو ادامه داد: همچنین یکی از مسئولان دولتی اعلام کرده بود که حادثه مترو کشته هم داشته ولی محمودی، معاون استاندار، این موضوع را هم رد کرد.

کد خبر 167284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز