همشهری آنلاین: رئیس جمهور سابق کشورمان با "کشیش های مسیحی و فعالان مذهبی آمریکا "دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها،حجت السلام والمسلمین سید محمد خاتمی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و آمریکا از عقلانیت و شعور برخودار هستند گفت: دولت آمریکا با اشغال عراق اشتباهات بزرگی را مرتکب شد که تنها نتیجه این اقدام هم  توسعه فرهنگ رادیکالیزم بود.
خاتمی گفت: آمریکا مغرورانه تمام نظرات خیر خواهانه را رد کرد و امروز منطقه شاهد است که صدام نیست ولی تروریسم و ناامنی در عراق وجود دارد ؛آمریکا مشکلات زیادی در منطقه ایجاد کرده است و افراط گرایی را افزایش داده است.
رئیس جمهور سابق کشورمان افزود: امیدوارم مسئله هسته ای ایران با تدبیر پیگیری و حل شود و بحران جدیدی در منطقه به وجود نیاید چون هر بحرانی به ضرر خاورمیانه ، ایران و آمریکا خواهد بود.
خاتمی تصریح کرد : مذاکره حسن نیت می خواهد و پیش شرط ندارد، دولت آمریکا باید همانند ملتش شجاعانه و خردمندانه برای حل مشکلات راه حل پیدا کند.
رئیس موسسه بین المللی گفت گوی فرهنگها و تمدنها در پایان تاکید کرد: در آغاز هزاره سوم  با ناامنی در جهان روبرو هستیم. این ناامنی فقط در افغانستان، عراق و فلسطین نیست بلکه واشینگتن، لندن، مادریددر معرض آن هستند.
خاتمی افزود: در جهان به هم پیوسته ، امنیت نیز به هم پیوسته است و باید به عنوان مقوله جدید آن را پذیرفت و در مقابل آن احساس مسئولیت کرد.

همچنین در ابتدای این دیدار نماینده"کشیش های مسیحی و فعالان مذهبی آمریکا " گفت:ما به ایران آمدیم تا مراتب تاسف خود را نسبت به اقداماتی که از سوی آمریکا درباره ایران انجام شده است نظیر تلاش برای سرنگونی دکتر مصدق ،حمایت از رژیم شاه و صدام ابراز کنیم ؛ملت ایران ملت بزرگی است و امیدواریم گام های اساسی را در جهت نزدیک شدن دو ملت برداریم.

کد خبر 16600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز