گروه سیاسی: سیدمحمد خاتمی ضمن تمجید از درایت و تدبیر مسئولان پرونده هسته‌ای تاکید کرد: دست‌اندرکاران پرونده هسته‌ای در شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی، مسائل را عاقلانه به پیش بردند، با این حال حرف‌هایی که آقای هاشمی در خطبه‌های نماز عید قربان ایراد کرد نیز قابل تامل است.

رییس‌جمهوری پیشین در حاشیه دیدار اعضای ستاد «ربع قرن فعالیت دانشگاه آزاد» و در جمع خبرنگاران با قابل پیش‌بینی خواندن اقدام شورای امنیت در اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: وقتی که پرونده ایران به شورای امنیت رفت، مشخص بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا خاتمی همچنین با تاکید بر پرهیز از رفتارهای احساسی در جریان پرونده هسته‌ای و تکیه بر عقل و تدبیر در حل مشکل پرونده، خاطرنشان کرد: اگر فشارها تشدید شود، در برابر هر زیانی که ایران متحمل می‌شود، دیگران هم زیان می‌بینند. منطقه ما منطقه حساسی است و تاب بحرانی جدید را ندارد.

حسینی: مصمم‌تر از گذشته به فعالیت‌های هسته‌ای ادامه می‌دهیم

درهمین‌حال سخنگوی وزارت امورخارجه نیز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ضمن تاکید بر حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای، گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم‌تر از گذشته، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا سید محمد علی حسینی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران درجهت اعتمادسازی گام‌های بسیاری را به جلو برداشت، افزود: تفسیر معاهدات بین‌المللی به شکل تبعیض‌آمیز و یکجانبه‌گرایانه و استفاده ابزاری از این معاهدات، کمکی به حل این قضیه نمی‌کند.

وی درمورد اعدام صدام نیز موضع ایران را مورد تاکید قرار داد و تصریح نمود که رسیدگی به تمامی جنایات صدام و ازجمله جنایات وی و همدستانش علیه کشورمان نباید با مانعی مواجه شود.

حمایت سناتورهای آمریکایی از مذاکره با ایران

پس از اعدام صدام و افزایش این احتمال که دولت جورج بوش قصد داشته باشد با سوءاستفاده از فضای به‌وجود آمده، حضور خود در عراق را تثبیت کند، سناتورهای آمریکایی ضمن مخالفت با ادامه حضور آمریکا در عراق از جورج بوش خواستند با ایران و سوریه درباره آینده عراق گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا ریچارد لوگار و آرسن اسپکتر ضمن دفاع از گزارش بیکر و همیلتون درخصوص مذاکره با ایران تصریح کردند که آمریکا نباید گفت‌وگو با ایران را باتوجه به بی‌ثباتی در منطقه، منتفی اعلام کند.

کد خبر 12301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز