رییس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگها و تمدن‌ها تصریح کرد: دور باطل ترور برای انتقام و انتقام برای ترور تهدیدکننده نظم و امنیت و آرامش خانواده جهانی شده است.

به گزارش ایرنا بقه نقل از  روابط عمومی موسسه بین‌المللی گفت وگوی فرهنگها و تمدنها، سید محمد خاتمی در دیدار با "مورتیس لئون برگر" رییس جمهوری سوییس در "زوریخ" تاکید کرد: تنها راه خروج از این وضعیت بحرانی پیروی از اعتدال و تامین فرهنگ گفت‌وگو است.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ گفت‌وگو گفت: جهان در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و خشونت، ترور، نفرت و جنگ تهدیدات بزرگی را به وجود آورده است.

رییس‌جمهوری سوییس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گفت‌ و گو و تعامل میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ادیان از خاتمی بعنوان مبدع ایده گفت‌وگوی تمدنها خواست تا مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی تمدنها نسبت به اجرایی شدن این نظریه اقدام‌های لازم را به عمل آورد.

مورتیس لئون برگر با اشاره به جایگاه و نقشی که اسلام و ایران می‌تواند در پیشبرد گفت‌وگوی تمدنها ایفا کند، گفت: سوییس بعنوان یک کشور مستقل نگرانی‌های جدی نسبت به بروز برخی زمینه‌های درگیری در جهان امروز دارد، از این رو با توجه به موقعیت ایران و دنیای اسلام خواستار دیالوگ میان اسلام و غرب است.

سید محمد خاتمی در راه بازگشت از آمریکا برای انجام مراحل حقوقی ثبت دفتر موسسه بین‌المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدن‌ها در سوییس، توقف کوتاهی در این کشور داشت.

کد خبر 4736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز