یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیّد محمّد خاتمی، رئیس مؤسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها که برای سفری چند روزه در آمریکا به سر می برد، از موزه هنر متروپلیتن شهر نیویورک دیدار کرد.

به گزارش سایت رسمی سیدمحمد خاتمی،  رئیس جمهوری سابق ایران و هیأت همراه، پس از بازدید از بخش‌های مختلف موزه، نیویورک را به مقصد شیکاگو ترک کردند.

جمعی از نخبگان شیعه شیکاگو، صبح امروز در جلسه صبحانه کاری که در محل اقامت هیأت ایرانی برگزار شد، ضمن خیر مقدم و تشریح فعالیت های جامعه مسلمانان شمال آمریکا، به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

در ادامه سید محمد خاتمی، با ابراز خرسندی از دیدار برادران و خواهران مسلمان خود در آمریکا با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان جهان و اهتمام به مسائل جهان اسلام، خواستار حضور هوشیارانه، فعال و اثرگذار مسلمانان آمریکا در مسائل روز جهان اسلام شد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ فرهنگ و سنن اسلامی در جوامع غیر مسلمان اظهار امیدواری کرد، نسل جدید مسلمانان آمریکا با آموزشها و مراقبتهای لازم بتوانند به حقیقت دین اسلام آشنا شده، در بسط و تعمیق ریشه های اسلام در جامعه بزرگ آمریکا اثرگذار باشند.

در پایان این دیدار، رئیس جمهوری سابق کشورمان با حاضرین در جلسه، در فضایی صمیمانه گفت و گو کرد.

سید محمد خاتمی، که برای دیداری دو روزه در شیکاگو به سر می برد، امشب در اجتماع بزرگ مسلمانان شمال آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 3386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز