دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

سید محمد خاتمی در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان گفت: در جهان امروز ثابت شده است که نقش تعامل و همکاری به مراتب از تهدید و زورگویی موثر تر است، پس چرا تا راه مذاکره و گفت وگو باز است از در تهدید و زورگویی وارد شویم.

به گزارش ایرنا خاتمی رییس جمهوری سابق ایران در این مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه که چرا غرب باید به ایران اعتماد کند، تصریح کرد: "این همان سوالی است که من می‌خواهم از شما بپرسم که چرا غرب نباید به ایران اعتماد داشته باشد.؟"
وی با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران اظهارداشت: ایران بارها اعلام کرده است که قصدش از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای صرفا استفاده از انرژی هسته‌ای در صنایع غیرنظامی است و جز این هیچ قصد و منظور دیگری ندارد.

خاتمی افزود: ایران خود عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است، ولی با این حال می‌بینیم که فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز این کشور زیر سوال می‌رود. چرا باید برخی از کشورهایی که حتی عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای هم نیستند از دسترسی به فناوری هسته‌ای منع نشوند، ولی ایران که خود عضوی از این پیمان است از فعالیت‌های صرفا صلح آمیز هسته‌ای منع شود؟
وی در ادامه یادآور شد: اگر کشورهای غربی و آمریکا به دنبال منع گسترش تسلیحات هسته‌ای هستند، چرا در یک اقدامی نظام مند و تحت نظارت سازمان ملل متحد منطقه به منطقه اقدام به جمع آوری این تسلیحات هسته‌ای نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه ما ‪ ۳‬کشور وجود دارند که با وجود اینکه عضو پیمان منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی نیستند، ولی تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارند و از جانب کشورهای غربی و سازمان ملل نیز منع نمی‌شوند.

کد خبر 3497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز