همشهری آنلاین: مردم سوریه از لحظات اولیه آغاز همه پرسی در پای صندوق‌های رای حضور یافته‌اند و کار رای‌گیری در همه مراکز در سوریه ادامه دارد.

انتخابات سوریه

شبکه‌ تلویزیونی سورییه اعلام کرد، مردم سوریه در 14 هزار و 185 مرکزی که برای رای گیری در نظر گرفته شده رای خود را به صندوق می‌اندازند.

شبکه سوریه علاوه بر شهر دمشق با شهرهای حلب، لاذقیه و شهر حماه و همچنین با سایر شهرها ارتباط مستقیم دارد و خبرنگاران این شبکه به طور مستقیم حضور سوری‌ها را در پای صندوق‌های رای پوشش می‌دهند و با شرکت کنندگان در رای گیری مصاحبه می‌کنند.

یکی از رای دهندگان در یکی از مراکز رای گیری در شهر قنیطره گفت: «امروز روز جدید و تاریخی در زندگی سوری هاست. قانون اساسی جدید پاسخگوی خواسته‌های مردم سوریه است. یک دگرگونی به وجود آمده است. امروز که بیست و ششم فوریه است روز تاریخی برای سوریه است. مردم این کشور باید از این روز استفاده کنند».

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این همه پرسی گفت: «امروز همه شهروندان سوریه باید در همه پرسی شرکت کنند. زیرا شرکت در این همه پرسی بیان خواست و نظر مردم است. من قانون اساسی جدید را مطالعه کردم و دیدم که بندهای آن مثبت و واقع بینانه بود. قانون اساسی به آینده همه ما ارتباط دارد و به همین علت باید در همه پرسی امروز شرکت کنیم. امروز روز تاریخی در سوریه است.»


یک جوان سوری هم اظهار داشت: «همه مردم حق دارند درباره بعضی مفاد این قانون اساسی اظهار نظر کنند. اما اولویت اصلی در شرایط کنونی شرکت در این همه پرسی است. در آینده امکان مطرح کردن چنین ملاحظاتی وجود دارد.»

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، شمار دیگری از مصاحبه شوندگان ضمن تاکید بر حضور در رای گیری تصریح کردند همه پرسی به معنای آینده سوریه است و حقوق همه مردم در قانون اساسی تضمین شده است.

کد خبر 161751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز