همشهری آنلاین: منابع دیپلماتیک فاش کردند سفیر آمریکا در سوریه از گروه موسوم به شورای ملی سوریه خواسته است با گروه‌های مسلح برای تشدید حملات به زیرساخت‌ها در سوریه و فلج کردن اقتصاد این کشور هماهنگی کند.

سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، این در حالی است که درگیری‌ها بین افراد مسلح و ارتش سوریه در مناطق پراکنده در استان حمص و ریف دمشق ادامه دارد.

محمد عبد الرزاق گزارشگر العالم در گزارشی گفت: خانه‌های شهروندان در منطقه کفرنبوده در استان حماه از سوی گروه‌های تروریستی گلوله باران می‌شود.

برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند ارتش سوریه این منطقه را گلوله باران می‌کند.

اما تصاویر ویدیویی که گروه‌های مخالف سوری در پایگاه‌های اینترنتی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد این گروه‌های مسلح هستند که این منطقه را گلوله با ران می‌کنند.

محله‌های عباسیه، زهرا و السبیله در حمص بیش از محله‌های دیگر آرام تر به نظر می‌رسند اما گروه‌های مسلح برای تخلیه این مناطق از ساکنانش تلاش می‌کنند و هر جنبده‌ای را در این محله‌ها هدف قرار می‌دهند.

یک شهروند در حمص گفت:«دو تن در حملات تک تیراندازها کشته شدند. ترکش گلوله به چشم خود من نیز اصابت کرده است».

خبرنگار این شبکه گفت در حالیکه درگیری‌ها بین گروه‌ها و ارتش سوریه در منطقه باباعمرو ادامه دارد پایگاه اینترنتی سفارت آمریکا در دمشق تصاویر ماهواره ای منتشر کرده که به گفته این سفارتخانه از تحرکات ارتش سوریه است.

رابرت فورد سفیر آمریکا در دمشق بر این پایگاه اینترنتی نظارت می کند.

این پایگاه اینترنتی تنها منبعی است که تصاویر هوایی از منفجر کردن خطوط گازوئیل در حمص منتشر کرد.

فورد با اعضای گروه موسوم به شورای ملی سوریه در پاریس دیدار کرده و از این شورا خواسته است با گروه‌های مسلح هماهنگی و آنها را برای حمله به زیرساخت‌ها در سوریه ترغیب کند به گونه‌ای که مردم از وخیم شدن اوضاع خدماتی شکایت کنند. فورد گفته است این تنها راه سرنگونی نظام سوریه است علاوه بر اینکه اقتصاد محلی هدف قرار گیرد تا فلج شود.

آمریکا همزمان با حمایت سیاسی از گروه‌های مسلح از آنان حمایت رسانه‌ای نیز می‌کند و شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا تنها شبکه ای است که با گروه‌های مسلح دیدار کرده است.

قاچاق سلاح و توزیع آن توسط این گروه‌ها صورت می گیرد و همین گروه‌ها نیز خواستار ایجاد گذرگاه‌های انسانی هستند که امکان دارد در آینده به مسیر تحرکات آن در مرزها تبدیل شود .

کد خبر 160747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز