همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش سقف بیمه پرداختی خسارات «تصادفات خسارتی سازشی» بدون کروکی پلیس تا 2 میلیون و 250 هزار تومان از فردا دوشنبه ( اول اسفند) در تهران خبر داد.

رحیمی سردار

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توافق صورت گرفته بین پلیس و بیمه مرکزی از روز دوشنبه اول اسفندماه سقف پرداختی بیمه برای تصادفات خسارتی سازشی بدون نیاز به کروکی پلیس به دو میلیون و 250 هزار تومان افزایش یافته است. از سوی دیگر دو طرف تصادف نیز نیازی به حضورشان در مراکز بیمه نیست و تنها فرد خسارت دیده می‌تواند به همراه کوپن بیمه طرف مقابل در شرکت بیمه حضور یابد.

 وی با تاکید بر اینکه 80 درصد تصادفات تهران خسارتی، 19 درصد جرحی و تنها یک درصد فوتی است افزود: بخش اعظمی از تصادفات خسارتی تهران هم اکنون منجر به رسم کروکی می‌شود که امیدواریم با اجرایی شدن قانون جدید دراین بخش شاهد کاهش قابل ملاحظه باشیم.

 رئیس پلیس راهور تهران کاهش ترسیم کروکی و حضور پلیس، جلوگیری از ایجاد بار ترافیکی در روزهای پایانی سال، خروج مردم از بلاتکلیفی که طی ماه‌های گذشته با آن مواجه بودند، احترام به حقوق شهروندی، کاهش ماموریت‌های پلیس در این بخش و تمرکز بر روانسازی ترافیک، سرعت بخشی به تصادفاتی که نیازمند رسم کروکی پلیس هستند و کاهش حضور زمان پلیس در صحنه تصادفات را از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان و اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن آن از روز دوشنبه شهروندان شاهد مزایای اجرای آن باشند.

 وی تاکید کرد: در تصادفات خسارتی که طرفین نیز با یکدیگر توافق نمی‌کنند رانندگان مکلفند سریعا محور را تخلیه و خودروی خود را به کنار مسیر منتقل کنند و منتظر پلیس بمانند چرا که در غیر این صورت پلیس پس از حضور در صحنه تصادف ابتدا هر دو طرف را به دلیل سد معبر جریمه می‌کند.

 رئیس پلیس راهور تهران افزود: در این حالت شهروندان در صورت نیاز و اگر احساس می‌کنند ممکن است حقی از آنها ضایع شود می‌توانند از صحنه تصادف با تلفن همراه خود نیز فیلمبرداری کرده و آن را در اختیار ماموران پلیس قرار دهند.

 آغاز طرح ویژه انضباط ترافیکی خریدهای نوروزی

 سردار رحیمی با اشاره به بار ترافیک تهران همزمان با آغاز خریدهای نوروزی گفت: بررسی‌های پلیس نشان می دهد پیک ترافیک عصرگاهی از ساعت 15:30 به 16 و پیک ترافیک صبحگاهی نیز از 8:30 به 9 تغییر یافته لذا به کلیه شهروندان تهرانی خصوصا بانوان که کار خریدهای نوروزی را انجام می‌دهند توصیه می‌کنیم بهترین ساعت برای خرید از ساعت 9 تا 15 است.

 وی در ادامه از اجرای طرح ویژه انضباط ترافیکی خریدهای نوروزی در محدوده مرکزی شهر از اول اسفندماه خبر داد و گفت: اجرای این طرح با توجه به آغاز خریدهای نوروزی انجام می‌شود که بیشترین تمرکز آن از 15 اسفندماه خواهد بود به شکلی که تمام ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از 15 اسفندماه به صورت صد درصد آماده باش هستند.

 رئیس پلیس راهور تهران یکی از مشکلات و گلایه‌های شهروندان را موتورسواران متخلف عنوان و تصریح کرد: در راستای ارتقای ایمنی تردد و به جهت برخورد با تخلفات موتورسواران، طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف از اول اسفندماه در تهران به اجرا در می‌آید که در این راستا با تردد موتورسواران در پیاده رو و پارک آنها، حرکت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و موتورسیکلت‌های فاقد کلاه ایمنی، بار اضافه، پلاک غیرملی و همراه نداشتن مدارک به طور جدی برخورد می‌شود.

 ممنوعیت هرگونه کنده‌کاری در معابر پایتخت از 15 اسفند

وی همچنین تمرکز پلیس در طرح ویژه انضباط ترافیکی خریدهای نوروزی را روان سازی بار ترافیک خصوصا در هسته مرکزی شهر و اطراف مراکز خرید عنوان کرد و افزود: در این راستا از 15 اسفندماه هرگونه کنده کاری در معابر تهران ممنوع است.

 رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: مهمترین دستورکار پلیس در طرح ویژه انضباط ترافیکی خریدهای نوروزی برخورد با تخلفات ساکن مانند پارک دوبله و توقف‌های غیرمجاز خواهد بود و در این راستا تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده تا هم شهروندان در مراکز خرید، به خریدهای نوروزی خود برسند و هم آنکه در ترافیک شب عید گرفتار نشوند.

 وی با تاکید بر اینکه شهروندان حتما از توقف‌های حاشیه‌ای و پارک‌های دو ردیفه و سه ردیفه بویژه در مناطق مرکزی، بازار تهران و اطراف مراکز خرید به طور جدی اجتناب کنند به ایسنا گفت: در غیر این صورت پلیس علیرغم میل باطنی مجبور به انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ خواهد بود.

 رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: تلاش شده است از حداکثر ظرفیت پارکینگ‌های مراکز خرید در روزهای پایانی سال استفاده شود تا شهروندان در این خصوص با مشکل مواجه نشوند.

 وی تاکید کرد: در این راستا تعداد قابل توجهی جرثقیل‌های ویژه در نظر گرفته شده است که در اطراف مراکز خرید از روز دوشنبه اول اسفندماه مستقر می‌شوند.

 رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: شهروندانی که خودروهای آنها به پارکینگ منتقل می‌شود می‌توانند با ارسال VIN خودرو خود که به صورت عمودی در پشت کارت خودرو درج شده است به پیامک 30005353 از توقیف خودرو مطلع شوند.

 وی به بازارچه‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: از مسئولان مربوطه در اصناف و وزارت بازرگانی درخواست می‌کنیم حتما برای این بازارچه‌ها محل پارک خودرو را پیش‌بینی کنند و در این خصوص با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند.

 رئیس پلیس راهور تهران در پایان به شهروندان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری در روزهای پایانی سال خودداری کرده‌، تا حد امکان برای خریدهای نوروزی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و با ماموران پلیس راهور همکاری کنند.

کد خبر 160979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز