گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به کاهش 13.5درصدی تصادفات در نوروز امسال از حذف نمره منفی رانندگانی که در نوروز تخلف نکرده‌اند خبر داد.

رانندگی

سردار اسکندر مومنی با اشاره به اینکه در نوروز امسال تصادفات به میزان زیادی پایین آمده بود، عنوان کرد: در نوروزامسال 11 درصد کشته‌های سر صحنه کمتر شد. آمار دقیق تعداد کشته شدگان ابتدای سال‌جاری به‌زودی توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود. به گزارش پلیس، وی گفت: رانندگانی که از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 20 فروردین سال‌جاری تخلف نکرده باشند، نمره منفی آنها پاک می‌شود. مردم در نوروز امسال کمتر جریمه شدند؛

جریمه‌ها بیش از 20 درصد کاهش پیدا کرده است. وی به کاهش حدود 14 درصدی آمار تصادفات در سال‌90 نسبت به سال پیش از آن اشاره کرد و گفت: این کاهش در حالی اتفاق افتاد که یک میلیون و 900 هزار راننده جدید، 800 هزار موتورسیکلت جدید و یک میلیون و 700 هزار وسیله نقلیه به چرخه حمل‌ونقل اضافه شد. سال گذشته شمار قربانیان تصادفات از 23 هزار نفر به کمتر از 20 هزار نفر رسید که این کاهش 3200 نفری آمار بسیار خوبی است هرچند آمار سوانح و حوادث در کشورمان هنوز بسیار بالاست.

کد خبر 166762
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز