گروه اجتماعی: بیش از یک هفته مانده تا ابتدای تابستان، رئیس پلیس راهور ناجا و همچنین رئیس پلیس راه ناجا به رانندگان درباره تخلفات رانندگی در سفرهای تابستانی هشدار دادند.

سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهور از آغاز فاز جدید برخورد با تخلفات رانندگی از تیرماه خبر داد و به ایسنا گفت: با اجرای مرحله جدید قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، از ابتدای تابستان با 8تخلف تعیین شده از جمله عدم‌استفاده از کمربند، کلاه‌ایمنی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انجام تخلفات حادثه‌ساز به‌طور جدی برخورد می‌شود.به گفته مؤمنی پلیس در تابستان امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجازه نخواهد داد که معدودرانندگان پرخطر جان سایر رانندگان قانونمند را به خطر بیندازند.

رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش تصادفات و تلفات رانندگی در تعطیلات اخیر خبر داد و به ایسنا گفت: متاسفانه میزان تصادفات و تلفات رانندگی نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته به‌علت افزایش تعداد روزهای تعطیلی، رشد داشته است که بر این اساس پلیس راهور ناجا مرحله جدید برخورد با تخلفات رانندگی را همزمان با آغاز فصل تابستان در دستور کار دارد. او با اشاره به ثبت رکورد کاهش8.15 درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی در فروردین ماه سال‌جاری براساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی اظهارامیدواری کرد که با همکاری خوب رانندگان در فصل تابستان امسال نیز شاهد ادامه روند کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی باشیم.

4هزار راننده در آستانه محرومیت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام اینکه 4هزار راننده پرخطر در آستانه محرومیت از رانندگی هستند، هشدار داد که نمره منفی حدود 4هزار راننده متخلف بین 20 تا 30 است.مؤمنی ادامه داد: این رانندگان در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند و براساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی درصورتی که نمره‌ منفی‌ گواهینامه این افراد به 30برسد، به‌مدت 3ماه از رانندگی محروم خواهند شد و بدین‌ترتیب باید بگوییم این رانندگان نمی‌توانند به سفرهای تابستانی بروند.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: این افراد پس از پایان مدت محرومیت با پرداخت 400هزار ریال جریمه نقدی مجددا می‌توانند اجازه رانندگی دریافت کنند.از سوی دیگر این دسته از رانندگان چنانچه در مرحله بعد بر اثر ارتکاب تخلفات جدید 25نمره منفی دریافت کنند گواهینامه آنها به‌مدت 6ماه ضبط و پس از آن با پرداخت 600هزار ریال، مجوز رانندگی می‌گیرند و اما در صورتی که مجددا بر اثر ارتکاب تخلفات جدید 20نمره منفی دریافت کنند، گواهینامه‌شان ابطال شده و فرد بعد از یک‌سال برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک‌میلیون ریال جریمه اجازه رانندگی مجدد می‌گیرد.

چشم‌پوشی ممنوع

رئیس پلیس راه نیز همزمان با افزایش حجم سفرها از برخورد بدون چشم‌پوشی با تخلفاتی همچون سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ در جاده‌های کشور خبر داد. سرهنگ محمدرضا مهماندار به فارس گفت: با توجه به تعطیل‌شدن مدارس و افزایش حجم سفرها دستورالعملی به تمام ماموران پلیس راه ابلاغ شده که براساس آن با تخلفات حادثه‌سازی همچون سبقت غیرمجاز و انحراف به‌چپ با‌شدت و بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد صورت گیرد.

او ادامه داد: عبور از خط قانون حتی به اندازه یک چرخ، اعمال قانون را به همراه خواهد داشت چرا که سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ بیشترین تصادفات و تلفات جاده‌ای را به همراه دارند.رئیس پلیس راه کشور تاکید کرد: پلیس راه ضمن اجرای قانون و توجه به دیگر مفاد آن، توجه ویژه‌ای را روی تخلفات حادثه‌ساز خواهد داشت تا از این طریق تلفات و کشته‌های جاده‌ای به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

کد خبر 173328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز