همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره لزوم بررسی طرح دو فوریتی قطع صادرات نفت به اروپاگفت: مجلس پیگیر این موضوع است،کمیسیون امنیت ملی نیز وارد بررسی موضوع شده و مجلس شورای اسلامی هم آمادگی بررسی این مسأله را دارد.

در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری از هیئت رئیسه خواست طرح دو فوریتی مجلس برای قطع صادرات نفت به اروپا را در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: دیروز دانشجویان تجمعی را مقابل مجلس برای تصویب طرح قطع صادرات نفت به اروپا برگزار کردند.

وی افزود: پس از این اقدام دانشجویان هیئت رئیسه باید هرچه سریعتر دو طرح دو فوریتی که در رابطه با قطع صادرات نفت به اروپاست را در دستور کار صحن علنی قرار داده و بررسی کند.

کریمی اظهار داشت: چندی پیش سفیر فرانسه، دانمارک و سه سفیر دیگر با وزیر نفت دیدار داشتند و نگرانی‌ خود را از قطع صادرات نفت به اروپا اعلام کردند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است. این مسئله در مجلس مطرح است، کمیسیون امنیت ملی نیز وارد این موضوع شده است و مجلس آمادگی بررسی این موضوع را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این اعضای کمیسیون انرژی از بررسی طرحی برای توقف صادرات نفت به اروپا خبر داده بودند. دولت نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

 

کد خبر 159740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز