همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که قطع فروش نفت به اروپا متضمن هزینه‌های گزافی برای ایران نیست،‌ گفت: بازارهای متعددی در آسیا و آفریقا برای نفت ایران وجود دارد که با احتساب آنها می‌توان وضعیت صادرات نفت را دوباره سر و سامان بخشید.

سیدعماد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی همشهری آنلاین افزود: نباید ساده‌انگارانه اینطور فرض کرد که تحریم‌های گسترده غرب علیه ایران به‌سادگی قابل خنثی سازی است زیرا مقابله با اینگونه ابزارهای اقتصادی نیاز به یک مدیریت استراتژیک و کارشناسانه‌ دارد و در این صورت است که اهداف تحریمی غرب به تحریم‌کنندگان برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه موضع غرب علیه ملت ایران موضع تهدید و ارعاب است،‌ ادامه داد: نمایندگان ملت در مجلس با درک صحیح و نکته بینانه موقعیت کنونی و تفسیر دقیق مناسبات بین‌المللی به صورت جدی و از موضع قدرت پاسخگوی تهدیدات غرب خواهند بود.

این نماینده یادآور شد: ‌هم‌اکنون کل نفت صادراتی ایران به اروپا مجموعا کمتر از 20 درصد حجم صادراتی نفت را تشکیل می‌دهد که با حذف این بازار و تغییر جهت صادرات نفت از اروپا به آسیای میانه، ‌شرق دور و آفریقا،‌ کوچکترین خللی در نظام صادراتی نفت ایران به وجود نخواهد آمد.
کد خبر 159593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز