همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی هرگز تسلیم بوروکراسی اداری که به اسم تحریم تصویب شده است، نمی‌شود.

سردار محمدرضا نقدی در جشن بزرگ اصناف کشور که به مناسبت گرامی داشت دهه فجر و با هدف تجلیل از بازاریان خیر و نیکوکار برگزار شد، با بیان این مطلب که تصویب تحریم علیه ایران نشان دهنده دست خالی اروپا و غرب است، اظهار داشت: تحریم غربی‌ها در نطفه شکست خورده و بی خاصیت است چرا که اساسا ماهیت اقتصادی ندارد و ماهیت آن اداری و بوروکراتیک است.

 وی افزود: معنای تحریم این است که ما کالایی را نیاز داشته باشیم و به ما ندهند و کارهایمان فلج شود یا کالایی را که ما نیازمند فروش آن هستیم؛ از ما نخرند و در نتیجه دچار مشکل شویم، در حالیکه آنچه غرب تصویب کرده صرفا مسیر بوروکراتیک و اداری ما را در بعضی موارد طولانی تر می‌کند که با تدبیر مسئولان کشور راه‌های مقابله با آن، به سرعت تدوین می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس، نقدی در تشریح فواید تحریم نفتی ایران خاطرنشان کرد: 82 درصد از نفتمان را می‌فروشیم و 18 درصدی هم که اروپا از خرید آن خودداری می‌کند؛ در سبد خودمان باقی می‌ماند و با افزایش قیمت نفت در اثر تحریم جمهوری اسلامی چند برابر درآمد ناشی از صادرات آن 18 درصد عاید کشور می‌شود، هر چند به آسانی می‌توانیم برای آن 20 درصد نیز مشتری پیدا کنیم.

 وی با بیان این مطلب که میزان واردات کنونی در شان ملت ایران نیست، افزود: فایده دیگر تحریم‌ها این است که واردات کشور کاهش می یابد و مردم به استفاده از کالاهای اقتصادی روی می‌آورند و از آنجایی که با هر میلیارد دلار صرفه جویی در واردات، 200 هزار شغل جدید ایجاد میشود؛ شاهد کاهش چشمگیر بیکاری در کشور خواهیم بود.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همانطور که از دل جنگ تحمیلی دشمن، چنان قدرت نظامی درکشورمان بوجود آمد که امروز آمریکایی‌ها حتی از نگاه کردن به آن هم می ترسند؛ یقینا محصول تحریم های غرب به وجود آمدن یک اقتصاد شکوفا و شکست ناپذیر است.

 نقدی همچنین ضمن برشماری خدمات گسترده اصناف و بازاریان در جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس فرماندهان نظامی فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند و اصناف آنان را یاری می‌کردند و امروز که در دوران جهاد اقتصادی و مبارزه با تحریم ها هستیم، این اصناف و بازاریان هستند که فرماندهی را بر عهده دارند و ما در خدمت آنان هستیم.

کد خبر 159595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز