دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که مجلس با جدیت طرح قطع فروش نفت به اروپا را پیگیری می‌کند، گفت: در صورت قطع فروش نفت به اروپا هیچ گونه نگرانی برای کشورمان وجود ندارد زیرا ایران بازار گسترده‌ای برای فروش نفت در سراسر جهان و در کشورهای غیر اروپایی دارد.

ایران بازار گسترده‌ای برای فروش نفت دارد و در صورت قطع فروش نفت به اروپا هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

این مطلب را موید حسینی صدر عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ، در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت عنوان کرد. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان اخیر وزیر نفت گفت: سخنان رستم قاسمی هم در جهت طرحی است که مجلس در حال تدوین آن است و بیانگر آمادگی قوا برای متوقف کردن فروش نفت به اروپا است.

وی با تأکید بر این که مجلس با جدیت طرح قطع فروش نفت به اروپا را پیگیری می‌کند، یادآور شد: اگر غربی‌ها از موضع تهدید ملت ایران وارد عمل شوند، نمایندگان ملت از موضع ضعف عمل نمی‌کنند و برخورد متقابل خواهند داشت.

حسینی صدر افزود: درشرایط کنونی حدود ۱۸ درصد از کل صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی انجام می شود که برای این میزان نفت هم مشتری داریم.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس هشتم، اطمینان داد که اگر اروپا نفت ایران را خریداری نکند، اختلالی در اقتصاد کشور به وجود نخواهد آمد ،

 وی افزود: به زودی ایران فروش نفت به برخی از کشورهای اروپایی را قطع می‌کند.

کد خبر 159537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز