همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مدیریت شهری برای حل مشکلات، متقبل شده تا تعهدات مترو را که متعلق به سال‌های گذشته بوده، 70 درصد به صورت تهاتری و بقیه را به صورت نقدی سالیانه 5 درصد پرداخت کند، گفت: امیدواریم بر اساس مذاکرات صورت گرفته مشکل استفاده مترو از اعتبارات فاینانس حل شود

مرتضی طلایی

مرتضی طلایی در مراسم بهره برداری از ایستگاه متروی پیروزی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت جهان پهلوان تختی و بیان این که این شخصیت ارزنده توانسته بود پهلوانی و قهرمانی را با اخلاق و دین در هم بیامیزد و اسطوره شود گفت: ما در آستاه دهه فجر هستیم، در چنین روزهایی در سال 57 شاهد روزهای حماسه و شور بودیم و در همین خیابان پیروزی اجتماعات عظیمی از مردم شکل می‌گرفت که آمیخته با فرهنگ حسینی (ع) و عاشورایی بود.

وی ضمن تقدیر از کارگران مترو گفت: باید پیش از هر کس و هر گروه از کارگرانی تقدیر کرد که بی دریغ و با تلاش به مردم خدمت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه مهندس تشکری هاشمی به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک بدون سر و صدا و حاشیه توانسته به خوبی در حوزه حمل و نقل مدیریت کند گفت: اگر امروز از مشکل ترافیک و آلودگی هوا رنج می‌بریم هم به جهت علمی، هم اجرایی و هم منطقی باید بدانیم راه برون رفت از این مشکلات توسعه حمل ونقل عمومی است لذا امروز رویکرد مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک محور و سیاست اصلی است.

به گزارش تهران سما، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که ترافیک وآلودگی هوا معضل امروز و دیروز نیست گفت: برای حل این مشکلات جلسات متعددی تاکنون برگزار شده و راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گوناگونی نیز ارائه شده است. با این وجود اقدامات کوتاه مدت تاکنون پاسخگو نبوده و ما باید با نگاه به برنامه‌های بلند مدت و توجه به برنامه‌های میان مدت نسبت به حل این معضلات اقدام کنیم که همانا راهکار اصلی این مشکلات نیز توسعه حمل ونقل عمومی با محوریت توسعه حمل ونقل ریلی است.

طلایی با اشاره به اینکه در سال 84 که مدیریت کنونی شهری بر سر کار آمد کل خطوط مترو 74 کیلومتر بود که از این میزان 40 کیلومتر مربوط به خط تهران - کرج می‌شد که خطی در سطح زمین است گفت: اکنون شبکه خطوط مترو به حدود 140 کیلومتر گسترش یافته و حدود 70 کیلومتر به مجموعه خطوط ریلی شهر در زیر سطح زمین افزوده شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اکنون توسعه خطوط مترو در بیش از 200 جبهه کاری دنبال می‌شود که بر این اساس امیدواریم در طول امسال و سال‌های آتی شاهد بهره برداری از خطوط جدید وتکمیل شبکه مترو باشیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امروز در بخش تاسیسات و حوزه های سخت افزاری مترو ، کاملا بومی سازی صورت گرفته و در بخش تجهیزات و تولید قطارها نیز تا 70 درصد به خودکفایی رسیده ایم.

وی خاطر نشان کرد: امروز بعد از گذشت 33 سال از انقلاب می‌توانیم اعلام کنیم که صنعت خطوط ریلی در کشور بومی سازی شده و مدیریت شهری توانسته در این بخش به صورت گسترده اشتغال زایی کند.

طلایی در ادامه در مورد مشکلات مترو برای استفاده از فاینانس گفت: برای بهره مند شدن مترو از این اعتبارات جلسات خوبی با مدیران اجرایی برگزار شده، مذاکرات قابل قبولی صورت گرفته و کارها با تعامل خوبی در حال پیگیری است که امیدواریم با عنایت دولت بتوانیم مشکلات مترو را در این زمینه حل کنیم.

وی افزود: ما حتی پرداخت تعهدات قبلی مترو را که مربوط به سال‌های گذشته می‌شده پذیرفته ایم تا 70 درصد از این تعهدات به صورت تهاتری و بقیه به صورت نقدی سالانه 5 درصد پرداخت شود که بر این اساس امیداریم مشکل استفاده مترو از اعتبارات فاینانس حل شود.

طلایی اضافه کرد: ایستگاه متروی تجریش نیز در حال تکمیل است. این ایستگاه با وجود آن که در عمق 100 متر زیر زمین احداث شده و عمق زیاد ایستگاه سختی‌های زیادی را به دنبال داشته اما به تلاش بسیار در دست آماده سازی است تا طی ماههای آتی به بهره برداری برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تصریح کرد: تاکید مدیریت شهری بر رویکردهای فرهنگی و مردم محور در راستای آن است که مردم در اداره شهر بیشتر سهیم شوند و بتوانیم شهر را با همیاری و همکاری مردم بهتر اداره کنیم.

کد خبر 156539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز