گروه شهری: پیشنهاد تدوین اساسنامه مقابله با تهاجم علائم فراماسونری در شهر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد.

شورای شهر

حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به اینکه مدتی بود که شهر در معرض تهاجم علائم فراماسونری قرار داشت تا اینکه شهرداری شروع به مقابله با آنها کرد گفت: اما در خیابان قائم مقام و وزرا قرار بود با ساختمان‌هایی که این علائم را داشتند برخورد شود؛ مثلا یکی از این ساختمان‌ها بعد از اینکه بانک قرض‌الحسنه قوامین آن را خرید سرو صداها خوابید و انگار دیگر آن علامت شرعی شد و تازه با چراغانی کردنش کاری کردند که بیشتر هم به چشم‌ آید. در ادامه این اظهارات چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار آن شد تا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران این قضیه را پیگیری کند.

گزارش درباره پیاده راه ولیعصر

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در مورد وضعیت پیاده راه خیابان ولیعصر به ارائه گزارش پرداخت. وی پیش از شروع گزارش خود از عملکرد شهرداری تهران تقدیرکرد و گفت: هم‌اکنون در شهر تهران طرح‌های بزرگی نظیر تونل نیایش، بزرگراه دو طبقه صدر، امام علی و یادگار امام به سرعت و با کیفیت خوب در حال پیشروی است که از شهرداری تهران از این بابت به‌عنوان نماینده مردم تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با ابراز خوشحالی بابت اینکه یک نهضت پیاده راه‌سازی‌ در تهران ایجاد شده و از این بابت باید از شهرداری تهران تشکر کرد، افزود: طی بازدیدی از پیاده‌راه ولیعصر به نکاتی برخورد کردیم که نشان‌دهنده عدم‌مراقبت، استفاده از مصالح نامرغوب و زیر‌سازی‌ نامناسب است که فکر می‌کنم تا فرصت هست باید برای حل آن سریع‌تر اقدام شود تا خدای ناکرده بعدا ناچار به تخریب کل پیاده راه نشویم.

بخشی از اشکالاتی که شکیب پس از بازدید خود از پیاده راه ولیعصر به آن اشاره کرد از این قرار بود: شکستگی سنگ‌ها، فرورفتگی و نشست در مسیرهای پرتردد، خارج شدن پیاده رو از کارکرد اصلی خود و تبدیل‌شدن آن به محلی برای پارک موتور‌سیکلت و ماشین، استفاده از پیاده‌راه به‌عنوان بارانداز محلی و اشکالاتی نظیر استفاده از سنگ‌های مکعبی و موزائیک‌های رنگی و قلبی بدون زیر‌سازی‌ مناسب و محصورشدن برخی درختان مسیر خیابان ولیعصر به شکل نادرست.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: کفپوش قرار بود قابل برداشته‌شدن باشد تا برای عملیات آب و برق یا اصلاح کانال‌ها به‌راحتی قابل جابه‌جایی و نصب دوباره باشد نه‌اینکه ناچار به تخریب باشیم و با آسفالت کج‌و‌کوله ترمیمش کنیم و زیبایی اولیه‌‌‌اش از بین برود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر نیز گفت: انصافا پیاده راه‌سازی‌ و اصلاح معابر پیاده به‌فراموشی سپرده شده بود؛ از این بابت باید از شهرداری تهران تشکر کرد که به‌طور جدی به این قضیه پرداخت و نهضت پیاده راه‌سازی‌ را اجرا کرد.وی در عین حال اظهار داشت: بحث نگهداری پیاده راه‌ها آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که یک فعالیت عمرانی با کیفیت بالا اگر نگهداری نشود درعرض مدت کوتاهی دچار مشکل می‌شود.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شهری نیز با اشاره به اینکه شاید لازم است، اداره کلی برای نگهداری از پیاده‌روها در شهرداری تهران تشکیل شود گفت: هم‌اکنون اتفاقات خوبی در شهرداری تهران به‌دلیل ساخت پیاده راه‌ها در حال وقوع است اما در کنار اعتبارات قابل توجهی که برای توسعه بزرگراه‌ها و افزایش ظرفیت برای تردد بیشتر خودروها فراهم می‌شود اعتبارات لازم برای پیاده راه‌سازی‌ نیز باید اختصاص یابد.

و اما علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بروز برخی اشکالات در طرح پیاده راه‌سازی‌ ولیعصر به‌عنوان نخستین تجربه درنوع خودش البته قابل پیش‌بینی بود اما برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود کار نگهداری از این پیاده‌راه 18‌کیلومتری همراه با اعتبارات مورد نیازش به مناطق واگذار شود.دبیر همچنین افزود: ظرف مدت سه‌چهارسالی که از ساخت این پیاده راه می‌گذرد، ظرفیت پیاده روی در شهر تهران افزایش یافت.

ثبت جهانی خیابان ولیعصر

بنابراین گزارش در پایان گزارش شورای شهر در باره وضعیت پیاده‌راه ولیعصر، شوشتری رئیس سازمان زیبا‌سازی‌ شهر تهران با حضور در جلسه علنی شورا گفت: قطعا اگر شورای شهر فرصت مناسبی در اختیار ما بگذارد گزارش کامل‌تر و همه‌جانبه‌ای در باره پیاده‌راه‌سازی‌ ولیعصر ارائه خواهم کرد که پاسخگوی ابهامات و اشکالات مطروحه باشد.

وی همچنین به مجموعه مدیریت شهری بابت ثبت ملی خیابان ولیعصر تبریک گفت و افزود: به سفارش شهرداری تهران امسال خیابان ولیعصر توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسید که هم‌اکنون به‌دنبال ثبت جهانی آن به‌عنوان بزرگ‌ترین خیابان دنیا هستیم و مطمئنا در این صورت تمامی اقدامات انجام شده در این خیابان حساب‌کتاب شده‌تر خواهد شد.

علاوه براین تقوی معاون حقوقی شهردار تهران نیز با قرار گرفتن پشت تریبون جلسه علنی شورای شهر گفت: بحث پیاده‌راه‌سازی‌ خیابان ولیعصر از 22سال پیش مطرح بود زیرا مردم به‌دلیل پستی و بلندی‌های این پیاده‌راه دچار مشکل شده و اعتراضات مکرر داشتند تا اینکه در دوره مدیریت آقای قالیباف این مهم به انجام رسید.

به گفته تقوی در گزارش شورای شهر مشخص نشد اشکالات مورد اشاره مربوط به چند درصد از مسیر 18کیلومتری پیاده راه خیابان ولیعصر است. معاون حقوقی شهردار تهران همچنین از تشکیل تیم مشترکی با حضور نمایندگانی از معاونت‌های امور مناطق و خدمات شهری خبر داد که کار آسیب‌شناسی پیاده‌راه‌های شهر تهران را دنبال می‌کنند.

کد خبر 156875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز