گروه شهری: کلیات درآمدی بودجه سال آینده شهرداری تهران به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

شورا

به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهرتهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حضور شهردار تهران بررسی لایحه بودجه سال91 را به بحث و بررسی گذاشتند و سرجمع بودجه در حوزه درآمدی را به تصویب رساندند. دانشجو گفت: بر این اساس در حوزه نقدی حدود 4 هزار و 700 میلیارد تومان، در حوزه غیرنقدی بیش از 4هزار و 400 میلیارد تومان و در مجموع بودجه سال آینده شهرداری تهران در بخش نقدی و غیرنقدی 9هزارو 200 میلیارد تومان به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر پس از پایان جلسه غیرعلنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در مورد اینکه درآمدهای مورد اشاره در چه حوزه‌هایی باید هزینه شود در جلسات آینده تصمیم‌گیری می‌شود اما اولویت‌های شهرداری هزینه کرد در حوزه عمرانی، حمل‌ونقل عمومی و ترافیک است؛ علاوه براین در حوزه بافت فرسوده نیز بودجه قابل توجهی پیشنهاد شده است. وی ادامه داد: پیشنهاد شورای شهر تهران ابتدا حدود 11میلیارد تومان بود که پس از انجام تعدیلات نهایتا به رقم 9هزار و 200میلیارد تومان رسید.

دانشجو تاکید کرد: همچنین قرار براین شده است که سال آینده شهرداری تهران هیچ پروژه جدیدی را تا پایان گرفتن طرح‌های قبلی آغاز نکند مگر اینکه اجباری باشد یا امر غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد.
سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه سال گذشته سرجمع متمم بودجه حدود 10هزار و 200میلیارد تومان بود، گفت: امسال این رقم به 9‌هزار و 200‌میلیارد تومان تقلیل یافته است. وی با اشاره به اینکه امروز بحث و بررسی روی رفع ایرادات طرح تفصیلی در کمیسیون ماده 5 تا هر زمانی که به درازا بکشد پایان خواهد یافت، گفت: این طرح پس از تصویب در کمیسیون ماده 5 ابلاغ خواهد شد که در این صورت کاملا بحث فروش تراکم قاعده‌مند خواهد شد.

دانشجو توضیح داد: هر ملکی که در تهران است اگر کاربری مسکونی داشته باشد تراکم پایه مالی‌اش 120درصد است یعنی اجازه ساخت دو طبقه دارند. وی تاکید کرد: حتی یک ریال اجازه عوارض غیرقانونی نباید گرفته شود اما حاصل تفاوت بین تراکم پایه مالی و تراکم مجاز رقمی است که عوارض بر تراکم نامیده می‌شود که بنا بر مصوبه شورای شهر سال‌ آینده شهرداری تهران اجازه دارد از این محل و سایر عوارض ساخت‌وساز سرجمع 2هزارو 550 میلیارد تومان درآمد داشته باشد. دانشجو اظهار داشت: در سال‌های گذشته 80‌درصد درآمد شهرداری از محل فروش تراکم و عوارض ساخت‌وساز بود. این در حالی است که برای نخستین بار این رقم در بودجه سال آینده شهرداری تهران به حدود 30درصد کاهش یافته است.

سخنگوی شورای شهر خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: همه املاک تهران تعیین تکلیف شده است و خارج از طرح تفصیلی اتفاقی برای املاک تهران نمی‌افتد و تغییر کاربری انجام نمی‌شود. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری در مورد اینکه آیا در بودجه سال آینده شهرداری تهران سهمی برای دولت دیده شده یا خیر گفت: بله در این ارتباط در حوزه حمل و نقل عمومی و کمک به مترو و اتوبوس ارقامی دیده شده و در ارتباط با سهم شهرداری تهران از محل عوارض ارزش افزوده نیز ارقامی به تصویب رسید. وی با اشاره به اینکه بخشی از درآمدهای شهرداری به‌عنوان درآمد پایدار تلقی می‌شود، یادآور شد: ردیف‌هایی نظیر عوارض نوسازی، عوارض کسب‌وکار و درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده جزو منابع پایدار درآمدی محسوب می‌شود.

بنا براین گزارش مهم‌ترین سرفصل‌های درآمدی بودجه سال آینده شهرداری تهران عبارت است از: درآمد ناشی از عوارض عمومی و عوارض ساختمانی و اراضی، عوارض بر معاملات منقول و غیرمنقول، درآمد ناشی از ارتباطات و حمل‌ونقل، درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری شامل وصول مطالبات و مطالبات معوقه، فروش اموال منقول و غیرمنقول.

کد خبر 159494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز