یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: بودجه پیشنهادی سال 91 شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، با توجه به آغاز فصل بودجه‌نویسی در مدیریت شهری تهران، بودجه پیشنهادی سال 91 شورای اسلامی شهر تهران معادل 87میلیارد و 530 میلیون ریال پس از بررسی توسط اعضای شورای شهر به تصویب رسید. رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورای شهر در جریان ارائه طرح بودجه پیشنهادی شورای شهر برای سال مالی 91 گفت: بودجه سال 91 شورای اسلامی شهر تهران نسبت به سال قبل با افزایشی معادل 10درصد حدود 8 میلیارد و 753 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اعتبارات جاری شورای شهر معادل 8 میلیارد و 753 میلیون، اعتبارات اجرای حسابرسی سال 1390 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، شورای شهر و تعهدات سنوات قبل معادل 2میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز هزینه انجمن‌های معتمدین محلات (شورایاری‌ها) معادل 2 میلیارد تومان است که اعتبارات مذکور در بودجه جاری سال 91 شهرداری تهران منظور خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه در دوره چهارم فعالیت شورای اسلامی شهر تهران تعداد اعضا به 31 نفر افزایش خواهد یافت شورای شهر نسبت به فراهم کردن امکانات لازم در قالب برنامه پیشنهادی مشخص و ردیف‌های اعتباری مربوط در سال91 اقدامات لازم را انجام خواهد داد. بنابراین گزارش، در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران از عملکرد و فعالیت‌های فرهنگی این نهاد گزارشی ارائه کرد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پیش از ارائه این گزارش با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه تهران در ابعاد علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی گفت: دانشگاه تهران یکی از بزرگ ترین و به تعبیری مادر دانشگاه‌های کشور است که با توجه به سابقه طولانی در پرورش نخبگان و تاثیری که در جنبه‌های سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی کشور داشته است می‌تواند در روش و منش سایر دانشگاه‌های کشور نیز تاثیر‌گذار باشد.

در ادامه ابراهیم کلانتری نیز از دانشگاه تهران به‌عنوان قله، نماد و سرچشمه آموزش عالی کشور یاد کرد و افزود: دانشگاه تهران در محورهای فرهنگی، علمی، هنری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حوزه و دین نقش الگو‌سازی‌ دارد. وی همچنین نقش این دانشگاه را در نهادینه‌سازی‌ اخلاق در شهر تهران نیز مؤثر دانست و گفت: مقام معظم رهبری انتظار دارند که دانشگاه تهران نقش پیشتازی در عرصه علم، سیاست و فرهنگ دینی ایفا کند به همین منظور طی سالیان گذشته دانشگاه تهران از نظر اشاعه فرهنگ دینی پایه‌گذار بسیاری از مراسم و مناسک دینی و مذهبی خودجوش بین استادان، دانشجویان و اقشار جامعه بوده است.

حجت‌الاسلام کلانتری با برشمردن برخی از فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی در دانشگاه تهران گفت: 20کانون فرهنگی و مذهبی با محوریت‌های مختلف در دانشگاه تهران شکل گرفته است که همگی آنها نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه را یک محل امنی برای اجرای فعالیت‌های خود می‌دانند. نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در ادامه خواستار پشتیبانی و حمایت مجموعه مدیریت شهری از اجرای طرح جامع فرهنگی در دانشگاه تهران شد. علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر با مثبت ارزیابی کردن پشتیبانی مدیریت شهری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: ورود به این بحث باید به‌گونه‌ای باشد که توقع سایر دانشگاه‌هایی که در تهران هم مرکز آموزشی دارند برآورده شود.

معصومه ابتکار عضو کمیسیون فنی و عمران شهر نیز با اشاره به نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خوشبختانه این نهاد به زیبایی برای ارتقای فرهنگ دینی گام‌هایی را برداشته و حتی در برخی مواقع فراجناحی عمل کرده است که یکی از گام‌های مثبت این نهاد بحث کرسی‌های آزاداندیشی است که اگر در این زمینه درست عمل شود بسیاری از نکات ابهام برانگیز برای نسل جدید آشکار خواهد شد.

کد خبر 157305
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز