گروه شهری: به گفته عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیماری‌های پوستی، سرطان ریه، سکته مغزی و قلبی ازجمله عوارض شاخص آلودگی هوای شهر تهران است.

شورای شهر

علیرضا دبیر در چهارصد و سی ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قبل از ورود به طرح و لوایح دستور جلسه دیروز ضمن اعلام این مطلب گفت: متأسفانه اثرات آلودگی هوا و عوارض ناشی از آن سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.دبیر خواستار ورود مدیریت شهری برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کاهش آلودگی هوا شد و افزود: آلودگی هوا موضوعی نیست که پرداختن یا نپرداختن به آن را یک موضوع سیاسی بدانیم زیرا مسئله سلامت جان مردم مطرح است. در این باره معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: متأسفانه درمورد کاهش و پیشگیری از آلودگی هوای کشور بی‌تفاوتی عمومی به‌وجود آمده که در این انفعال و نبود دوراندیشی کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

ابتکار ضمن اشاره به اینکه آلودگی هوا و عوارض ناشی از آن دیگر مختص تهران نیست بلکه بسیاری از کلانشهرهای کشور را نیز دربرگرفته است افزود: ذرات دوده موجود در هوای تهران که سکته مغزی و قلبی، ازن موجود در هوا که ناراحتی ریوی و پوستی به‌وجود می‌آورد و همچنین بنزن که حدود 2سال است در هوای تهران بالاتر از حد مجاز است عامل اصلی سرطان است که بیشترین آسیب را به گروه سنی کودکان می‌رساند.رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران تصویب طرح پیشنهادی دولت برای اجرایی شدن طرح کهاب را یکی از نشانه‌های همیاری شورا دانست و اظهار امیدواری کرد که با اجرایی‌شدن این طرح پالایشگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و باک خودروهای تولیدی کشور به حد استاندارد برسند تا از نشت بنزن جلوگیری شود.

بنابراین گزارش، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز باتایید این اظهارات در مورد آلودگی هوا و مشکلاتی که برای سلامتی شهروندان به‌وجود آورده است به تصمیمات تاثیر‌گذار نشست‌هایی که با رئیس‌جمهور، وزیر کشور، وزیر اقتصاد و دارایی و روسای بانک‌ها و اعضای شورای‌عالی ترافیک شهرهای کشور اخیرا در این باره برگزار شده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این نشست‌ها تصمیمات مفیدی برای تسریع در توسعه، تجهیز و تامین منابع مالی متروی تهران جهت خرید و ترخیص واگن گرفته شد.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه یک فوریت لایحه چگونگی اخذ هزینه‌های تبلیغات محیطی سالانه از تابلوهای صنفی در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و یک فوریت آن به تصویب رسید.
رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در توضیح ضرورت یک فوریت این لایحه گفت: باتوجه به مصوبه قبلی شورای شهر دراین زمینه و ایراداتی که در دیوان عدالت اداری بر آنها وارد شده است و همچنین امکان دارد این موضوع به‌عنوان مصوبه‌ای که بار عوارضی دارد تلقی شود فوریت این لایحه الزامی است. در ادامه جلسه روز گذشته شورای شهر تهران محمد جواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: باتوجه به تعدد مصوبات شورای شهر در باره چگونگی دریافت هزینه‌های تابلوهای صنفی و باتوجه به تذکر فرمانداری تهران در باره یکپارچه‌کردن کلیه مصوبات موجود بر اساس این لایحه جدید تمام مصوبات گذشته تجمیع شده و اشکالات قبلی آن نیز مرتفع می‌شود.

دیروز همچنین طرح سیاست‌های بودجه سال 1391 شهرداری تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. در این باره رسول خادم گفت: باتوجه به اینکه رویکرد شهرداری گام به گام به سمت عملیاتی‌شدن بودجه است بنابراین ما نیز سعی کردیم در شفاف‌سازی‌ روند اجرایی کردن بودجه عملیاتی یک‌قدم جلوتر برویم.

کد خبر 155727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز