بررسی ارائه طرح استانداردسازی آدرس دهی و کدینگ معابر شهری تهران، بررسی بودجه شورای اسلامی شهر تهران در 91، تعیین بهای خدمات قابل عرضه بهشت زهرا، توقف طرح کاهش خطرپذیری لرزه ای تهران و ...از مهمترین عناوین مطرح شده در چهارصد و سی امین جلسه شورای شهر تهران امروز بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در جریان چهارصد و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران، قائمی ـ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ـ در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای اجرای طرحی بر مبنای معماری مکان مبنای شهر تهران، استانداردسازی آدرس‌دهی و کدینگ معابر شهر تهران گزارشی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، شهرداری تهران نرم‌افزاری تهیه کرده که امکان جمع‌آوری کلیه اطلاعات رو و زیر سطحی تهران از کلیه سازمان‌های ذی ربط را فراهم می‌کند تا مبنای تصمیم‌گیری‌های هماهنگ و یکپارچه‌ در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری شود.

در همین رابطه، رسول خادم ـ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ـ با اشاره به اهمیت موضوع ضمانت اجرایی استفاده از این ابزار مدیریتی اظهار کرد: شهرداری تهران نرم‌افزار و ابزار لازم برای یکپارچه‌سازی مدیریت شهری را فراهم کرده است اما ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد.

علیرضا دبیر ـ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ـ هم در این رابطه، به فقدان پشتوانه قانونی لازم برای پیاده‌سازی این نرم‌افزار و جمع‌آوری اطلاعات رو و زیرسطحی تهران از کلیه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع لازمه پشتوانه قانونی است که شورای عالی استان‌ها باید به آن ورود کند تا زمینه همکاری سایر دستگاه‌ها در این حوزه فراهم شود. 

همچنین بررسی یک‌فوریت طرح «بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سال 91» از دیگر دستورات جلسه امروز شورای شهر تهران بود که در ضمن آن، عدم تخصیص بودجه شورایاری‌ها مورد انتقاد حبیب کاشانی و احمد مسجد جامعی قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی ـ عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ـ با اشاره به پرداخت نشدن بودجه میلیاردی شورایاری‌ها، عنوان کرد: 10 ماه از سال جاری گذشته، اما هنوز هیچ اعتباری به سه هزار و 740 شورایار محلات پرداخت نشده است.

وی با اشاره به گلایه شورایاری‌ها از عدم تخصیص بودجه سالانه خود اظهار کرد: این مسئله نوعی بی‌حرمتی به شورایاران محسوب می‌شود.

مهمترین عناوین مطرح شده امروز در شورای شهر

اظهار نظر کننده

به درخواست شورای شهر هواساز متروی چهارراه ولیعصر از پارک دانشجو خارج می شود.

خسرو دانشجو

کاهش خطرپذیری لرزه‌ای تهران نیز به سازمان مدیریت بحران شهر تهران واگذار شد، اما مدتی است که این طرح متوقف شده و کاری در این خصوص انجام نمی‌شود.

حمزه شکیب

شهرداری تهران برای اجرای طرحی بر مبنای معماری مکان مبنای شهر تهران، استانداردسازی آدرس‌دهی و کدینگ معابر شهر تهران برنامه دارد

قائمی ـ مدیرعامل سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

شهرداری تهران نرم‌افزار و ابزار لازم برای یکپارچه‌سازی مدیریت شهری را فراهم کرده است و ضمانت اجرایی آن را مشخص کند

رسول خادم ـ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران

10 ماه از سال جاری گذشته، اما هنوز هیچ اعتباری به سه هزار و 740 شورایار محلات پرداخت نشده است

احمد مسجد جامعی ـ عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران

حبیب کاشانی، دیگر عضو شورای شهر تهران هم با بیان اینکه هنوز دستور ابلاغ این بودجه وصول نشده است، خطاب به مسجدجامعی گفت: شما 20 روز پیش، دو فوریت پرداخت این بودجه را تصویب کرده‌اید که طی مراحل قانونی مربوط به آن زمان‌بر است.

مسجد جامعی هم در پاسخ به کاشانی گفت: بودجه کلی شورا و شورایاری‌ها تصویب و در فرمانداری تایید شده و این موضوع یک روند داخلی بود که نیازی به ابلاغ دوباره نداشت.

حسن بیادی ـ نایب رییس شورای شهر تهران ـ نیز با بیان اینکه این توجیهات دلیلی بر تاخیر 10 ماهه واریز بودجه شورایاری‌ها نیست، خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد و مهدی چمران ـ رییس شورای شهر تهران ـ قول داد طی چند روز آینده این بودجه ابلاغ شود.

همچنین بررسی لایحه «تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س)» نیز در دستور کار امروز شورای شهر تهران قرار داشت که بررسی آن به پیشنهاد کمیسیون عمران شورا یک هفته به تاخیر افتاد.

خسرو دانشجو ـ سخنگوی شورای شهر تهران ـ این درخواست کمیسیون عمران را مطرح کرد و افزود: کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز می‌تواند با توجه به تغییراتی که در زمینه قبور هنرمندان منظور شده است، در مهلت یک هفته‌ای مقرر به این موضوع ورود و لایحه را بررسی کند.

حمزه شکیب دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به از دست دادن حدود 40 هزار نفر از هموطنان در واقعه زلزله بم، گفت: علاوه بر این، بم به کلی ویران شد و هزینه‌های زیادی به دنبال داشت.

وی با اشاره به تجربه زلزله‌هایی نظیر طبس، رودبار و منجیل در سال‌های گذشته ادامه داد: کشور ایران لرزه خیز است و با توجه به تجربیاتی که در این زمینه وجود دارد، باید برنامه منسجمی برای مقابله با این حادثه طبیعی داشته باشیم.

شکیب با اشاره به تشکیل سازمان مدیریت بحران شهر تهران برابر تصمیمات گذشته شورای شهر اظهار کرد: علاوه بر این، اجرای طرح کاهش خطرپذیری لرزه‌ای تهران نیز به سازمان مدیریت بحران شهر تهران واگذار شد، اما مدتی است که این طرح متوقف شده و کاری در این خصوص انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته و در همین ایام به این موضوع اشاره کردم که طرح کاهش خطرپذیری لرزه‌ای متوقف شده است، خواستار حضور سازمان مدیریت بحران شهر تهران برای ارائه گزارشی در این خصوص شد.

در ادامه جلسه، خسرو دانشجو نیز با اشاره به اینکه انتقال هواساز مترو به محوطه بیرون پارک دانشجو هزینه‌ای چند ده میلیونی برای مترو به دنبال دارد، عنوان کرد: با این وجود به محض درخواست شورای شهر، این توقع صورت گرفت و مقرر شده که هواساز به جای دیگری منتقل شود.

وی با بیان اینکه در محوطه تئاتر شهر یک کارگاه عمرانی دیگر متعلق به مترو وجود دارد، اظهار کرد: این کارگاه متعلق به ساخت زیرگذر برای عابران پیاده در محدود چهار راه ولیعصر (عج) است.

به گفته دانشجو، شرکت متروی تهران به درخواست شورای شهر وعده کرده که تا پایان امسال عملیات عمرانی این بخش را به پایان برساند و کارگاه یاد شده را جمع‌آوری کند.

کد خبر 155189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز