گروه شهری: اعضای شورای شهر تهران در بازدید صبح روز گذشته خود از پروژه صدر- نیایش، از اجرای دقیق عملیات عمرانی این پروژه مطابق با برنامه و حتی جلوتر از برنامه سخن گفتند.

پروژه شورای شهر

در این بازدید که مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر، حمزه شکیب، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر و احمد شیبانی یکی از اعضای شورای شهر حضور داشتند، رئیس شورای شهر تهران با ابراز رضایت از سرعت عمل در پروژه صدر - نیایش گفت: این پروژه، پیشرفت بسیار خوبی داشته و در بخشی از مراحل از زمان‌بندی جلوتر است و امیدواریم بهمن سال 91 به بهره‌برداری برسد. مهدی چمران با بیان اینکه تاکنون این پروژه با مشکل خاصی برخورد نکرده است، گفت: در حال حاضر تونل نیایش از زیر اتوبان مدرس عبور کرده و پس از گذشت از خیابان ولیعصر در عید قربان و غدیر خم در 2 نقطه به هم رسیده‌اند که این نشان از محاسبات دقیق پروژه دارد. وی ادامه داد: این پروژه یکی از منحصربه‌فرد‌ترین پروژه‌های شهری است که 10 کیلومتر طول دارد.
چمران با اشاره به پروژه دو طبقه شدن صدر گفت: در حال حاضر پیمانکاران در حال نصب شمع‌ها هستند که به‌دلیل موقعیت خاص زمین به‌صورت تک به تک انجام می‌شود و مشاوران زمین‌شناس این پروژه را همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تونل تجهیزاتی اتوبان صدر در یک ماه و نیم آینده تکمیل می‌شود، گفت: به‌زودی شاهد جمع‌آوری کابل‌های فشار قوی برق از وسط بزرگراه صدر خواهیم بود که از لحاظ زیست‌محیطی برای اهالی منطقه بسیار قابل توجه است.رئیس شورای شهر تهران گفت: آغاز این پروژه پس از مصوبه شورا درخصوص لزوم مطالعات زیست‌محیطی برای پروژه‌های عمرانی بود ولی آلودگی صوتی در منطقه مورد توجه قرار گرفته و همزمان با افتتاح پروژه دوطبقه شدن صدر - نیایش، دیواره‌های صوتی نیز نصب می‌شوند.

کنترل دقیق هزینه‌های پروژه

در ادامه، حمزه شکیب، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر تهران هم پروژه صدر‌- نیایش را یکی از پروژه‌های کلیدی پایتخت دانست و گفت: این پروژه تکمیل‌کننده مسیر اتوبان صدر است. وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی تونل 40 درصد و پیشرفت فیزیکی پل 30 درصد است که خارج از حد انتظار ما بود و سرعت کار سبب نشده که کیفیت کاهش پیدا کند. رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر تهران با بیان اینکه تجربیات تونل رسالت و توحید سبب شده اشکالات و ایرادات تونل‌سازی‌ مرتفع شود، گفت: در این پروژه از مهندسان و مشاوران دانشگاهی به‌خوبی کمک گرفته شد و پروژه با موفقیت در حال انجام است. شکیب با اشاره به بحث‌های اقتصادی این پروژه افزود: برای آنکه مشکلات اقتصادی در این پروژه به‌وجود نیاید به‌طور گام به گام طراحی و کنترل قیمت‌ها را انجام داده‌ایم تا هزینه اضافی تحمیل نشود. این عضو شورای شهر در پاسخ به این پرسش که هزینه این پروژه می‌توانست سبب توسعه حمل‌ونقل عمومی شود، افزود: براساس طرح جامع 75 درصد حمل‌ونقل باید توسط حمل‌ونقل عمومی باشد و 25 درصد نیز توسط بخش خصوصی انجام شود. وی تاکید کرد: مترو از اولویت‌های مدیران شهری است و سالانه نزدیک به هزار میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو هزینه می‌شود اما باید در کنار آن به توسعه بزرگراه‌های پایتخت نیز توجه شود.

فعالیت بیش از 2700 نفر در پروژه

شهاب‌الدین یثربی، مدیر و مشاور پروژه تونل نیایش هم در این بازدید با بیان اینکه تونل نیایش از 3 تونل اصلی تشکیل شده است، گفت: 2 هزار و 713 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و خوشبختانه مشکل خاصی در این پروژه نداریم. یثربی اضافه کرد: به‌دلیل وجود کابل‌های فشار قوی بخشی از عملیات به‌صورت دستی انجام شد که پس از رفع معارض تاسیساتی این فعالیت با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

صرفه‌جویی 18 میلیاردی در پروژه صدر - نیایش

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه صدر - نیایش از 6 فروردین رسما آغاز به کار کرد، گفت: در 8 ماه گذشته پروژه با سرعت و کیفیت مناسب در حال پیگیری است. وی ادامه داد: برای نخستین بار توانستیم با تغییراتی که در مقاطع حفاری انجام دادیم 18 میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم که در نوع خود بی‌نظیر است. حسینی با اشاره به تکمیل تونل 6 هزار و 200 کیلومتری تجهیزاتی این پروژه گفت: طی 5 ماه، حفاری این تونل تمام شد و آذرماه با برق‌رسانی به کابل‌های زیر زمینی تمامی دکل‌ها حذف می‌شود. معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه تمامی مراحل این پروژه توسط مشاوران کنترل و بازنگری می‌شود، گفت: این طرح دارای مطالعات ترافیکی است که در آن یک افق 25ساله دیده شده است.

کد خبر 152147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز