گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران به‌رغم اعتراض فرمانداری به مصوبه ساماندهی دکل‌ها و ایستگاه‌های ارتباطات رادیویی، بر مصوبه‌خود پافشاری کردند.

دکل

به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در هرحال نابسامانی‌های حوزه آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباطات رادیویی به لحاظ بصری کاملا مشهود است، ضمن اینکه نگرانی‌هایی نیز بابت به خطر افتادن سلامتی شهروندان از این ناحیه وجود دارد.وی دیروز پس از پایان چهارصدمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران تاکید کرد، در هیچ کدام از شهرهای دنیا نه از نظر زیبایی‌شناسی بصری و نه به‌لحاظ تامین امنیت و سلامت شهروندان چنین آشفتگی در حوزه دکل‌های مخابراتی به چشم نمی‌خورد؛ به همین دلیل از شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری درخواست کردیم که مصوبه ساماندهی دکل‌ها و ایستگاه‌های ارتباطات رادیویی را اجرا کند.

دیروز همچنین به گفته دانشجو شورای شهر تهران با درخواست صدور پروانه احداث جایگاه سوخت رسانی در حریم شهر تهران (مرتضی گرد) به‌دلیل اینکه هم در روبه‌روی پلاک ثبتی مورد و هم در فاصله یک کیلومتری از آن جایگاه‌های سوخت رسانی دیگری بود موافقت نشد. سخنگوی شورای شهر تهران در عین حال بر لزوم مشارکت سرمایه‌گذاران برای احداث جایگاه سوخت رسانی در کنار بزرگراه‌های اصلی و جاده‌های مواصلاتی تاکید کرد و گفت: درصورتی نظر شورای شهر در این باره مثبت است که زمین درخوری وجود داشته باشد که با اختصاص تنها 2 تا 5 درصد آن به ساخت‌وساز بتوان از مابقی زمین برای گسترش فضای سبز در حریم تهران استفاده کرد. وی ادامه داد: در عین حال ما نگران افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در حریم هستیم بنابراین اگر چنانچه صدور جواز حتی خدماتی احتمال ساخت‌وساز غیرمجاز را افزایش دهد شورای شهر به آن حساس خواهد شد.

به گزارش همشهری، دانشجو در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران به‌وجود برخی اشکالات در بدنه شهرداری اشاره کرد که گاه منجر به طرح سؤال یا تذکر از سوی اعضای شورای شهر به مسئولان اجرایی این حوزه می‌شود. وی توضیح داد: با این وسعت، درجه اهمیت، حساسیت، جمعیت انبوه شهر تهران و بودجه میلیاردی که برای رفاه مردم آن هزینه می‌شود طبیعی و بدیهی است که در این گستره خدمات رسانی در جهت اصلاح امور گاهی تذکراتی اعلام شود؛ ضمن اینکه شورای شهر سوم توجه ویژه‌ای دارد به اینکه در فضای مسالمت آمیزی به انجام وظایف خود بپردازد و از جار و جنجال بی‌جهت بپرهیزد.

سخنگوی شورای شهر در ادامه گفت: شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارج‌گزاری و پاسداشت این بیداری در میان مردم منطقه تصمیم گرفت تا کمیته نامگذاری شورای شهر به‌ریاست خانم آباد با همکاری وزارت خارجه پیشنهادهای خود را مبنی بر نامگذاری برخی معابر به نام مثلا شهدای بحرین، برای پاسداشت اینگونه تحرکات مطرح کند. دانشجو در پاسخ به سؤالی که مربوط به اظهارات یکی از معاونین استانداری مبنی بر عدم‌افزایش نرخ پارکبان‌ها بود پاسخ داد: اجرا و عدم‌اجرای مصوبات شورای شهر، سیکل قانونی خودش را دارد بنابر این اگر روی مصوبه‌ای از مصوبات شورای شهر حرفی یا بحثی وجود دارد قانونگذار، کانال قانونی لازم را پیش‌بینی کرده است؛ به همین دلیل اگر فرمانداری به‌عنوان نماینده دستگاه حاکمیت در مهلت قانونی خود اعتراضش را مطرح کند قابل بررسی است ضمن اینکه فرمانداری باید بگوید به کدام بخش مصوبه شورای شهر اعتراض دارد. وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد فروش تراکم سیار در شهرداری تهران گفت: در این‌باره آقای شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تذکری کتبی مطرح کردند که چنانچه در مهلت قانونی پاسخی به این تذکر داده نشود این قضیه در قالب سؤال از شهردار تهران مطرح خواهد شد.

کد خبر 144745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز