گروه بورس: مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از درخواست 7 شرکت در شرف تأسیس برای پذیره‌نویسی عمومی سهام خبر داد.

بهروز زارع، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگو با همشهری، درباره تعداد شرکت‌هایی که در حال حاضر برای انجام پذیره‌نویسی درخواست خود را به این سازمان ارسال کرده‌اند گفت: در حال حاضر 7 شرکت در شرف تأسیس درخواست خود را برای پذیره‌نویسی ارائه کرده و 13 شرکت سهامی عام نیز که در صدد افزایش سرمایه هستند برای انجام پذیره‌نویسی درخواست خود را به سازمان ارسال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: عمدتاً 2 گروه از شرکت‌ها درخواست مجوز برای پذیره‌نویسی سهام دارند؛ یکی شرکت‌های در شرف تأسیس و دیگری شرکت‌های سهامی عام فعال که درصدد افزایش سرمایه هستند.

وی درباره میزان سرمایه شرکت پتروشیمی زنجان که درخواست خود را برای پذیره‌نویسی به بورس اعلام کرده است، گفت: سرمایه این شرکت 50 میلیارد تومان است.

زارع‌ در پاسخ به این پرسش که آیا دستورالعمل بازار اولیه تاکنون ابلاغ شده یا خیر، گفت: این دستور‌العمل در شورای بورس به تصویب رسیده اما هنوز به سازمان بورس ابلاغ نشده است و انتظار داریم این دستورالعمل ظرف روزهای آینده ابلاغ شود.

بر اساس این گزارش، روز گذشته روابط عمومی سازمان بورس از انتشار بیانیه ثبت سهام دو شرکت پتروشیمی زنجان و کاغذ پلاست شرق خبر داد.

این گزارش حاکی است: این دو شرکت نخستین شرکت‌های سهامی عام هستند که با اجرای قانون جدید بازار اوراق بهادار تشکیل شده‌اند و اداره نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس مجوز انتشار بیانیه ثبت سهام در دست انتشار را به آنها داده است.

در این بیانیه نام کامل ناشر، موضوع فعالیت اصلی ناشر، اهداف ناشر و عرضه عمومی سهام، مشتریان بالقوه و بازار هدف، عوامل ریسک، مشخصات مؤسسان، مشخصات شرکت تأمین سرمایه، اطلاعات سرمایه‌ای، قیمت هر سهم در عرضه عمومی و تعداد سهام مجاز در پذیره‌نویسی، برآورد وجوه خالص ناشی از عرضه اوراق بهادار، برآورد هزینه‌های تأسیس، مزایای در نظر گرفته شده برای مؤسسان و اظهار نظر مشاور حقوقی و اجازه‌نامه یا موافقت‌نامه اصولی مراجع ذی‌صلاح به‌طور مشروح اعلام شده است.

کد خبر 15606

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز