گروه بورس: میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران به 6/15 درصد رسید.

طبق اعلام مرکز تحقیقات و توسعه بازار سرمایه، از اول امسال به این سو در مجموع ارزش کل نقدینگی سرازیر شده به بورس تهران، از  6/4 میلیارد دلار گذشته است.

در این مدت  11 میلیارد برگه سهام عرضه شده در بورس به ارزش 42 هزار میلیارد ریال داد و ستد شده است.

براساس این گزارش در نتیجه هجوم این حجم از نقدینگی به سوی تالارهای مبادلات سهام، شاخص کل، 7/5 درصد رشد کرده است. در این مدت ارزش کل قیمت سهام پذیرفته شده در بورس 7/6 درصد افزایش داشته و ارزش بازار سهام تهران به مرز  350 هزار میلیارد ریال رسیده است.

این گزارش حاکی است: در طول امسال بازار سهام صنعتی در بورس تهران از رونق بیشتری برخوردار بوده، به طوری که شاخص صنعت  3/6 درصد صعود را به نمایش گذاشته است. اما از  سوی دیگر با توجه به صعود قیمت سهام بانک و لیزینگ‌ها در هفته‌های اخیر میانگین عملکرد شاخص واسطه‌گری‌‌های مالی نیز از شرایط بهتری برخوردار شد و دو صدم درصد صعود را ترسیم کرده است.

این آمار نشان می‌دهد، تالارهای بورس اوراق بهادار در طول سال جاری  206 روز به روی سرمایه‌گذاران باز بوده، که در این میان فقط ظرف 71 روز  فعالان بازار شاهد نزول منحنی شاخص عملکرد بازار بوده‌‌اند و در سایر روزها شاخص روندی صعودی داشته است.

در این مدت متوسط ارزش مبادلات روزانه سهام در  بورس تهران از مرز 20 میلیارد تومان گذشته. طبق این آمار به طور متوسط در هر روز 53 میلیون برگه سهم در تالارهای بورس داد و ستد شده است.

کد خبر 14927

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز