پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس آمریکا با حمله به معترضان جنبش تصرف در ایالت آیووا شماری از آنان را به اتهام آن‎چه که قانون‌شکنی نامیده، بازداشت کرده ‌است.

آمریکا

پلیس آمریکا روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر، ۷ دی) و همزمان با اعتراض تظاهرکنندگان ضد سرمایه‌داری در ستاد انتخاباتی میت رومنی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دس موینس، اقدام به دستگیری این معترضان کرد.

فعالان جنبش تصرف در دس موینس، مرکز ایالت آیووا وعده داده‌اند که هم‎زمان با حضور نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری در جلسات حزبی این ایالت برای تبلیغات انتخاباتی، تظاهرات‌ خود را گسترش دهند.

تعدادی از معترضان جنبش تصرف جلسات حزبی نیز در سالن انتظار یکی از شعب بانک ولز فارگو در دس موینس تجمع کردند. پلیس آیووا ۹ معترض را که به این بانک وارد شده بودند، دستگیر کرد.

به گفته معترضان، این بانک کمک‌های مالی‌اش به نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری را فاش نکرده است.

پلیس اوکلند در ایالت کالیفرنیا نیز با برچیدن یک اردوگاه دیگر جنبش تصرف، یکی دیگر از معترضان را به جرم آن‎چه که قانون‌شکنی نامیده، دستگیر کرده است.

در همین حال معترضان ضد وال‌استریت در واشنگتن دی سی نیز درصدد اشغال کنگره آمریکا در تاریخ ۱۷ ژانویه هستند.

فعالان جنبش تصرف با وجود سرمای هوا، سرکوب پلیس و دستگیری‌ها، بیش از ۳ ماه است که به اعتراضات خود علیه نظام سرمایه‎داری و نابرابری اجتماعی در این کشور، ادامه می‌دهند.

این افراد بر ضد زیاده‌خواهی شرکت‌ها، فقر و بی‎کاری گسترده نیز اعتراض می‌کنند.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به وال استریت را اشغال کنید از ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) در نیویورک و در اعتراض به زیاده‌خواهی شرکت‌های بزرگ و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا و همچنین نفوذ شرکت‌های بزرگ در سیاست‌های این کشور آغاز شد.

طی چند هفته گذشته، پلیس آمریکا در شهرهای سراسر این کشور با حمله به معترضان و دستگیری ده‌ها نفر از آنان، اقدام به جمع‌آوری اردوگاه‌های جنبش تصرف کرده است.

با وجود سرکوب‌های پلیس و بازداشت معترضان، دامنه جنبش وال استریت به شهرهای دیگر آمریکا و همچنین به دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز رسیده است.

کد خبر 155393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز