همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: شگرد آمریکا در مسئله سازی وهمی در مسیر انقلاب‌های منطقه‌ای است تا تمرکز آنها را از خواست اصلی به مسائل دیگری منحرف کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به نزدیک شدن به سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: حماسه 9 دی از جمله ایامی است که ملت بزرگ ایران نشان داد از ضمیری خودآگاه نسبت به سرنوشت انقلاب برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی افزود: در کالبدشکافی انقلاب‌های بزرگ جهان یکی از مؤلفه‌های نسبتا مشترک در آنها این است که میزان طول عمر انقلاب‌ها، حضور فعالانه مردم کوتاه وکوتاهتر می‌شود و در بهترین شرایط انقلاب‌ها حضور خود را در ساختارهای دموکراتیک نمایان می‌کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: حضور پرفروغ و پرشور مردم جای خود را به میتینگ‌های رسمی که به نمایش‌های نظامی شباهت دارد، می‌دهد که برای حفظ خاطره تاریخی انقلاب مفید است اما در این میان حرکت‌های مردمی در انقلاب اسلامی از متدولوژی کاملا متفاوتی برخوردارند.

لاریجانی اضافه کرد: در واقع حضور مردم در ساختار انقلاب اسلامی اولا همراه با تکامل انقلاب و رشد یافتگی عقلانی و ایمانی با مرتبه بالاتر برخوردار شده است یعنی حضور ملت در ایام خاص انقلاب، نظیر روز قدس و روز 22 بهمن ضمن اینکه مردمی و خودجوش و از سر احساس مسئولیت شکل می‌گیرد، تکرار کلیشه‌ای برای حفظ خاطره تاریخی انقلاب نیست بلکه با هر حضوری شاهد نوعی اعتلای انقلابی و غنی شدن معنوی و دلبستگی با محتواتر نسبت به سرنوشت انقلاب است.

وی همچنین تصریح کرد: همچنین در اکثر مواقع مردم با حضور خود، بازار مکاره سناریو نویسان غرب را به هم ریختند و بر توان ملی افزوده‌اند و یا با حضور به موقع خود در صحنه با قدرت تمام طرح‌های آشفته داخلی که با امنیت ملی کشور در تقابل بودند را از بین بردند.

وی با اشاره به موضوع‌های جبهه ملی، بنی‌صدر و لایحه قصاص و نقش مهم مردم در این موارد همراه با روشنگری حضرت امام (ره) اظهار داشت: در ماجرای 18 تیر ملت پس از صبر انقلابی چند روزه در حمایت از رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب، شگرد توطئه کسانی که با شعار انقلابی، تیشه به ریشه‌های انقلاب می‌زدند را برملا کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: در حماسه 9 دی نیز ملت، مکر چند ماهه دسیسه بازان داخلی و فرصت طلبان خارجی را که این بار فرهنگ عاشورایی را نیز به سخره گرفتند خنثی کرد و دشمن متوجه استواری اراده ملی شد که این امر سرمایه بزرگی است که ملت صحنه‌گردان می‌شود.

لاریجانی در ادامه گفت: به تعبیر آیت‌الله مهدوی کنی، میدان جذب حداکثری و دفع حداقلی است و بدانیم پاسداشت همت ملت در خدمت افزون‌تر نهفته است که از سر صدق و صفا و محبت، محقق شده است لذا تمام مسئولین در قوای مختلف باید با پرهیز از حاشیه‌های سیاسی تمرکز بر خدمتگذاری کنند و امید است همه جریان‌های سیاسی با درس‌آموزی از روحیه مجاهدانه ملت دین خود را به ملت باوفاداری به آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا ادا کنند.

وی افزود: در این ایام که آزمونی دیگر از حضور ملی در راه است، یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی از سر احساس مسئولیت در تقویت مردم سالاری دینی حضوری با نزاکت و اخلاق را به نمایش بگذارد.

لاریجانی با بیان اینکه مسئله دیگری که این روزها در تحلیل حوادث لبنان، سوریه، بحرین، یمن و عراق می‌توان به نحو مشترک یافت، طراحی جدید آمریکا در بحران سازی تصنعی بین طوایف است، اظهار داشت: ایالات متحده پس از دست دادن دیکتاتور خود در منطقه دچار نوعی ورشکستگی سیاسی و آسیب جدی شده‌اند که برای علاج این عارضه مدتی تلاش کردند تا مسیر حرکت‌های انقلاب را منحرف کنند که با نتایج انتخابات در تونس و مصر مایوس شده و این بار با ژست نظامی در منطقه از جمله سپر موشکی و گشت‌های جاسوسی تلاش کردند جبران کسری حیثیت سیاسی کنند که چندان مفید واقع نشد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: این دسیسه‌ها در برخی مواقع بر ضد خودشان عمل کرد، نظیر هواپیمای بدون سرنشین. اینک نیز شگرد آمریکا در مسئله سازی وهمی در مسیر انقلاب‌های منطقه‌ای است تا تمرکز آنها را از خواست اصلی به مسائل دیگری منحرف کند که نه تنها کمکی به تکامل انقلاب آنها ندارد بلکه به نهضت‌ها آسیب می‌زند.

لاریجانی بدبین کردن گروهای اسلامی به یکدیگر در کشورهای مختلف و ایجاد نزاع بین آها را طرحی غرب در منطقه دانست که به آن در این یک ماه اخیر دامن زده است و خاطرنشان کرد: البته هنوز توفیقی در این مسیر پیدا نکرده‌اند. بزرگان مذهبی و سیاسی در کشورهای لبنان، عراق، سوریه، بحرین، یمن و مصر باید با هوشیاری روحیه اخوت و برادری آبروی سیاست‌های مکارانه ایالات متحده را ببرند که وحدت همیشه رمز پیروزی مسلمانان بوده است و امام خمینی(ره) کرارا بر آن تاکید داشته است.

کد خبر 155309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز