همشهری آنلاین: رؤسای مجالس ایران و روسیه در گفت و گوی تلفنی ضمن محکوم کردن حوادث اخیر تروریستی در منطقه، بر ضرورت همکاری مشترک کشورهای منطقه برای مقابله با اینگونه حوادث تأکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی و سرگی ناویشکین در این گفت و گوی تلفنی همچنین توافق کردند به رایزنی‌ها و مشورت‌های خود برای حل مشکلات و معضلات منطقه‌ای و توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های گوناگون به ویژه مناسبات اقتصادی، پارلمانی و منطقه‌ای ادامه دهند.

سرگی ناویشکین رئیس دومای دولتی روسیه در این تماس تلفنی همچنین ضمن تبریک آغاز سال جدید و فرارسیدن عید نوروز به رئیس مجلس شورای اسلامی بر اهمیت توسعه مناسبات دوستانه با ایران برای کشورش تأکید کرده و اظهار امیدواری نمود، در سال جدید با مساعی مشترک شاهد توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دوستانه دو کشور در عرصه های گوناگون باشیم.

رؤسای مجالس ایران و روسیه در این زمینه بر نقش مهم مراودات پارلمانی تأکید کردند.

لاریجانی در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک انتخاب پوتین به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه و آرزوی موفقیت برای ایشان، حمایت مجلس شورای اسلامی را از توسعه همه جانبه همکاری های دوستانه ایران و روسیه اعلام کرد.

کد خبر 164008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز