همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس با انقضاء مهلت قانونی رئیس‌جمهور برای ابلاغ یکی از مصوبات مجلس، این قانون را به جای احمدی‌نژاد ابلاغ کرد.

احمدی نژاد - علی لاریجانی

فارس نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درپی پایان مهلت قانونی برای ابلاغ قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، این قانون را به جای رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.

متن کامل نامه رئیس مجلس به شرح ذیل است:

قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور

شماره ۷۷۵۴۷؛ ۲۴/۱۲/۱۳۹۰

مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور

با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده یک قانون مذکور، یک نسخه تصویر «قانون الزام دولت به اجرای بند (۲) جزء‌ (ب) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور» برای درج در روزنامه رسمی ارسال می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی - علی لاریجانی

شماره ۶۵۹/۷۴۹۶۰؛ ۱۳/۱۲/۱۳۹۰

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود با تصویب در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۱۸/۱۱/۱۳۹۰ و تأیید شورای محترم نگهبان،‌ به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی - علی لاریجانی

* متن کامل قانون مذکور

قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور

ماده واحده - برای اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور

1- وزارت نفت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران براساس تکالیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، کلیه مبالغ حاصل از فروش نفت و میعانات گازی مازاد بر مبالغ مندرج در بند (۱) آن قانون را تا هجدهم اسفندماه سال جاری به حساب خزانه واریز و تسویه حساب نمایند. مبالغ برداشت شده از سوی بانک مرکزی به عنوان مطالبات پرداخت‌های قبلی، اعم از برداشت بابت پرداخت ذخیره ارزی و مطالبات سال ۱۳۸۹ فاقد مجوز قانونی است و باید در مهلت مقرر تسویه گردد.

۲- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است تا ۲۳ اسفندماه سال جاری در مورد تخصیص کل درآمد حاصل از منابع تعیین شده در بند (۲) قانون بودجه کل کشور، با اولویت اجزاء (الف) و (ب) اقدام نماید. چنانچه تخصیص موضوع این ماده تا مهلت مقرر ابلاغ نگردد، خزانه‌داری کل کشور رأسا در مورد ابلاغ تخصیص به دستگاه‌های مربوط اقدام می‌کند.

۳- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مکلف است در مورد باقیمانده درآمد موضوع بند (۲) به میزان وصولی تا پایان اسفندماه سال جاری، به نحوی اقدام کند که بودجه مورد نظر تا دهم فروردین ماه سال ۱۳۹۱ در اختیار دستگاه ذیربط قرار گیرد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ هجدهم بهمن‌ماه یک‌هزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۳/۱۲/۱۳۹۰ به تایید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی - علی لاریجانی

کد خبر 163867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز