همشهری‌آنلاین: موضوع درگیری رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به عنوان نماینده دولت و یک نماینده مجلس شورای اسلامی تذکر یکی از نمایندگان مجلس و اظهارات تازه علی لاریجانی را دربرداشت.

به گزارش همشهرِ‌ی آنلاین، یکی از نمایندگان در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: روز گذشته شان مجلس رعایت نشد و فردی به خود اجازه داد که به جایگاه مجلس و نمایندگان اهانت کرده و اینجا را «حیوان خانه» بنامد! هیئت رئیسه مجلس هم نه تنها با این فرد که باید با نماینده‌ای که پرخاش و جنگ و دعوا می​کند نیز برخورد و از حیثیت مجلس دفاع کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی در تذکری مستند به بند 11 ماده 23 و ماده 78 آیین‌نامه داخلی مجلس از عدم رعایت شأن مجلس در جلسه روز گذشته انتقاد کرد و افزود: فردی جایگاه مجلس را حیوان‌خانه نامیده و از سویی نماینده‌ای هم جنگ و دعوا به راه انداخته که هیات رییسه باید با این موضوع برخورد کند.

علی لاریجانی در پاسخ به وی با بیان اینکه روز گذشته عبارات زشتی گفته شد که لزومی ندارد این حرف زشت تکرار شود ادامه داد: بکار گیری چنین الفاظی در خور نظام ما نیست. من تعجب کردم که کسی ولو در عصبانیت به خودش جرات دهد چنین حرفی بزند. به همین دلیل هم اعلام کردم که ایشان را از جلسه بیرون کنند.

بر اساس گزارش خبر، وی با بیان اینکه مشاجره بین دو نفر ربطی به حیثیت مجلس ندارد تاکید کرد: این فرد (نماینده دولت) باید مجازات شود و ما حتما این موضوع را پیگیری قضایی می​کنیم. اظهارات ایشان نشان داد که الفبا و ادبیات صحیح اولیه را برای کار ندارد. مسائلی هم بیرون از مجلس مطرح شد که واقعیت نداشت یا همه واقعیت نبود که گفتیم آقای دهقان از هیات رئیسه این موضوع را پیگیری کند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه «حرف بی نزاکت آن فرد را ما خودمان شنیدیم» متذکر شد: کسی نباید به خودش اجازه دهد حرف بی‌نزاکتی در یک جلسه رسمی بزند و ما قطعا این موضوع را پیگیری قضایی می​کنیم تا مجازات شود.

بر اساس گزارش ایسنا، رئیس مجلس از رسیدگی به این موضوع از سوی محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس خبر داد و گفت: موضوع توهین به مجلس ربطی به مساله مشاجره دو نماینده ندارد و کسی نباید به خودش اجازه دهد در جلسه رسمی حرف بی‌نزاکت بزند بنابراین این فرد باید مجازات شود.

کد خبر 155269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز