همشهری آنلاین: عملیات انتحاری که روز یکشنبه در شمال شرق افغانستان رخ داد ، موجب کشته شدن دستکم 15 نفر، از جمله یک نماینده مجلس این کشور شد.

 عملیات انتحاری در افغانستان 15 کشته به جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، فرماندار استان تخار افغانستان اعلام کرد که یک بمب گذار انتحاری با انفجار خود در میان شرکت کنندگان مراسم سوگواری در شهر تالقان، 15 نفر، از جمله مطلب بیگ نماینده تخار در مجلس افغانستان که هدف اصلی این حمله بود را به قتل رساند و 35 نفر را مجروح کرد.

سخنگوی پلیس شمال افغانستان نیز در گفت‎ و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در کابل اعلام کرد: در حمله انتحاری روزیکشنبه که در شهر تالقان مرکز استان تخار رخ داد، یک عضو مجلس نمایندگان (ولسی جرگه) افغانستان و 20 غیرنظامی کشته و شماری دیگری نیز زخمی شدند.

لعل ‎محمد احمدزی در ادامه افزود: احتمال می‎رود، هدف عامل انتحاری بزرگان قومی استان باشد که در این مراسم شرکت کرده بودند.

وی در همین حال تاکید کرد که آمار دقیقی از تلفات حمله انتحاری روز یکشنبه در شهر تالقان در دست نیست و احتمال افزایش شمار قربانیان می رود.

هرچند تاکنون فرد و یا گروهی مسوولیت حمله تروریستی در تخار را بر عهده نگرفته است، اما مقام های استان این حمله را به گروه شورشی طالبان که در حال نبرد با نیروهای دولتی و نظامیان خارجی هستند، نسبت می دهند.

در تابستان سال جاری در این شهر، فرمانده عمومی پلیس شمال و فرمانده پلیس ولایت تخار در یک حمله انتحاری جان خود را از دست دادند.

کد خبر 154902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز